مخالفت مردم مغرب با قطع رابطه با الجزائر

مخالفت مردم مغرب با قطع رابطه با الجزائر
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 00:24

شماری از کاربران مغربی توییتر باقطع رابطه الجزائر و مغرب ضمن مخالفت، تاکید کردند رابطه مردم باقی خواهد ماند و تصمیمات سیاسی ان را تغییر نخواهد داد.

العالم داغهای مجازی

هشتگ مغربی هابا قطع رابطه مخالف هستند در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و بدین تریتب از کاربران مخالف با قطع روابط الجزائر و مغرب دعوت شد تا مخالفت خود را با هشتگ # مغربی ها با قطع رابطه مخالف هستند ،اعلام کنند.

علیرغم اینکه توییت ها درباره دلائل تصمیم گیری الجزائر متفاوت بوداما همه عقیده داشتند باتوجه به وحدت تاریخ و فرهنگی که موجب اتحاد مردم دو کشور می شود نقاط اختلاف از نقاط اشتراک بسیار کمتر است

برخی دیگر از کاربران نیز گفتند این قطع رابطه خواست مردم نیست و برخی نیز آیه " “إنما المومنيون إخوة فأصلحوا بين اخويكم واتقوا الله لعلكم ترحمون" را نوشتند.

کاربران توییتر خواهان از سرگیری روابط مانند گذشته بلکه بهتر شدند.

الجزائر روز سه شنبه از قطع روابط دیپلماتیک با رباط پس از چند ماه بحران ناشی از اقدامات خصمانه علیه الجزائر خبر داد و تنش میان رباط و الجزائر حامی مساله فلسطین پس از عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی در برابر به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی از سوی آمریکا افزایش یافت.

روابط الجزائر و مغرب از دهه ها پیش به دلیل مساله صحرای غربی به ویژه شاهد تنش بوده مرزهای دو کشور نی از سال 1994 بسته است و الجزائر اخیرا گروههای تروریستی را به دست داشتن در آتش سوزی جنگل ها انبوه کشور متهم کرد و گفت :یکی از این گروههای تروریستی مورد حمایت مغرب است.

ناظران اما بحرانی شدن روابط الجزائر و مغرب را به دستهای پنهان اسرائیل نسبت می دهند زیرامقامات الجزائر رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسندو یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز درسفر خود به مغرب نسبت به نقش الجزائر در منطقه ابراز نگرانی کرده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها