رییس حزب تونسی در الجزایر دستگیر شد

رییس حزب تونسی در الجزایر دستگیر شد
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 07:24

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، نیروهای امنیتی الجزایر «نبیل القروی» رییس حزب «قلب تونس» را در شرق این کشور دستگیر کردند.

العالم ـ تونس

نیروهای امنیتی الجزایر القروی را در شهر مرزی تبسه این کشور دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، رییس حزب قلب تونس متهم است که به صورت غیر قانونی وارد الجزایر شده و در آپارتمانی در شهر تبسه مخفی شده بود.

این گزارش می‌افزاید، رایزنی‌ها میان طرف‌های الجزایری و تونسی برای تحویل القروی به تونس انجام شده است.

القروی رییس حزب قلب تونس نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیشین این کشور نیز بوده است.

شبکه تلویزیونی «نسما» تحت مالکیت القروی قرار دارد و در سال ۲۰۱۹ حزب «قلب تونس» را تشکیل داد.

القروی در ماه اوت ۲۰۱۹ به اتهام فساد مالی بازداشت و پس از دو ماه آزاد و در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ نیز با همان اتهام دوباره به حبس محکوم شد که به حکم دادگاه تجدید نظر آزاد شد.

قیس سعید رییس جمهوری تونس پیش‌تر خروج معاونان خود را از این کشور ممنوع اعلام کرده بود، اما گزارش سازمان عفو بین الملل حاکی است که این ممنوعیت گروه‌های دیگری از جمله تجار را نیز در برمی‌گیرد.

به گزارش ایرنا، تونس پس از برکناری دولت و تعلیق پارلمان با کمک ارتش از سوی رییس جمهوری این کشور، با بدترین بحران در ۱۰ سال گذشته روبه رو شده است.
تصمیم رئیس جمهوری تونس در برکناری مقام‌های این کشور به بهانه بروز برخی اعتراض‌ها به عملکرد مسوولان تونس در خصوص بحران کرونا گرفته شد.
جنبش النهضه و «راشد الغنوشی»، رئیس پارلمان تونس از مخالفان تصمیم‌های سعید به شمار می‌روند و اقدام‌های رئیس جمهوری این کشور را مخالف اصول قانون اساسی و اصل تفکیک قوا می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها