بنت و گانتس و شوک از وضعیت افغانستان

بنت و گانتس و شوک از وضعیت افغانستان
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 13:33

اظهارنظرهای مسئولان رژیم اسرائیل، یکی نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل و دیگری بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم، آشکارا بیانگر وحشت و ترس مقامات این رژیم است که قدرت خود را برای کنترل اوضاع منطقه از دست داده اند.

العالم - کشکول

بعد از پیدایش محور مقاومت ، رژیم اسرائیل که مدعی بود تنها بازیگر منطقه است که کنترل اوضاع را در دست دارد، با مقوله " ارتش شکست ناپذیر" و تفکر "پیروز" که همیشه درهمه جنگ ها درانحصار آن بود، خداحافظی کرد.

شبکه رسمی اسرائیلی " کان" با انتشار اظهارات نخست وزیر اسرائیل، گفت : نفتالی بنت به جو بایدن رئیس جمهوری امریکا پیشنهاد کرده تا ائتلاف نظامی مشابه با ائتلاف ناتو متشکل از "اسرائیل " وکشورهای حوزه خلیج فارس و اردن برای حفاظت شدن در برابر " تهدیدات ایران" تشکیل شود.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم اسرائیل دیروز گفت ": خطر تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته ای، تنها اسرائیل را تهدید نمی کند،و خصومت با منطقه را تشدید نخواهد کرد، بلکه منجر به رقابت تسلیحاتی در منطقه خواهد شد که می تواند همه کشورهای منطقه را درگیر کند و باعث شود سلاح های پیشرفته دراختیار طرف های غیرمتعادل وغیرمسئول و نظام هایی بیافتد که تروریست ها بر آن حکومت می کنند".

اگر چه ما نمی خواهیم به طور مفصل به یاوه گویی های بنت و گانتس بپردازیم، اما خطاب به بنت می گوییم که " همه می دانند که تنها طرفی که زرادخانه هسته ای در منطقه دارد و تهدیدی برای همه کشورها و ملت های منطقه به حساب می آید، اسرائیل است و همه جهانیان می دانند که کافی است از شر زرادخانه هسته ای اسرائیل خلاصی یابیم تا صلح وثبات همه جا را فرا گیرد.

چنانکه همه جهانیان از جمله امریکا می دانند که ایران با امضای توافق هسته ای و پایبندی به آن به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اگر چه برخی طرف های دیگر آنرا نقض کردند.

مساله دیگر اینکه، هیچ رژیمی مانند رژیم قاتل و جنایتکار اسرائیل نیست که میلیون ها نفر از ملت فلسطین را آواره کرده و سرزمین آن ها را اشغال کرده و به همسایگانش تعرض کند. کسانی که گانتس آن ها را تروریست می خواند، گروه های مقاومت هستند که برای ازادسازی سرزمین خود و مقدسات شان از دست اشغالگران تلاش می کنند و این حق را همه قوانین الهی و انسانی به رسمیت می شناسند.

در نهایت، باید کمی درپاسخ یکی از افراد نکته سنج به مواضع اخیر مقامات رژیم اسرائیل تامل کنیم که گفته بود مقامات این رژیم این روزها مصرانه می خواهند که امریکا تصمیمی مبنی بر معاف کردن" اسرائیلی ها" از ویزای ورود به آمریکا اتخاذ کند، و این خواسته به منزله ، برنامه ریزی برای آینده است از بیم آنچه در آینده روی خواهد داد.

موضوع افغانستان ، آن ها را دچار دغدغه کرده و احساس می کنند که در آینده باید برای خارج شدن از اسرائیل از طریق فرودگاه بن گوریون و بندر حیفا ، اقدام کنند و به سمت آمریکا بروند و آنجا را مستعمره خود کنند و در آنجا سکوت گزینند.

پربیننده ترین خبرها