منابع مطلع: گانتز و عباس درباره فرایند سیاسی فلسطین صحبتی نکردند

منابع مطلع: گانتز و عباس درباره فرایند سیاسی فلسطین صحبتی نکردند
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 15:59

یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید در جریان دیدار وزیر جنگ این رژیم با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، هیچ صحبتی درباره فرایند سیاسی بین تل‌آویو و رام‌الله انجام نشده و نخواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

واکنش‌ها به دیدار بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در میان صهیونیست‌ها و هم نزد فلسطینی‌ها باز هم ادامه دارد.

یک منبع نزدیک به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) گفت که در دیدار گانتز با عباس، مسئله فرایند سیاسی با فلسطینی‌ها مطرح نشده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به روزنامه «هاآرتص» توضیح داد: «هیچ فرایند سیاسی با فلسطینی‌ها وجود نداشته و نخواهد داشت. دیدار بین گانتز و ابومازن، از پیش توسط نخست‌وزیر (بنت) تایید شده بود. این دیدار، مشکلات بین نهاد نظامی [اسرائیل] و تشکیلات خودگردان را پوشش داد».

یک منبع دیپلماتیک صهیونیست نیز درباره شروط تل‌آویو برای بازسازی غزه گفت فقط در صورتی که این شرایط محقق شود، اجازه بازسازی غزه را می‌دهند. این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل خواستار بازسازی نوار غزه شده بود اما بنت سه شرط را برای او مطرح کرد: راکتی از غزه شلیک نشود، موشک به این باریکه قاچاق نشود و بحران مفقودان صهیونیست در غزه حل شود.

به نوشته هاآرتص، این منبع مطلع گفت تشکیلات خودگردان، کابینه بنت و دولت آمریکا معتقد هستند که در حال حاضر نمی‌توانند مذاکرات سیاسی ملموس و علنی بین تل‌آویو و رام‌الله برگزار کنند ولی همزمان امکان کار مخفیانه روی طرح‌های تشکیلات، بدون اینکه افکار عمومی متشنج شود، وجود دارد.

پیش از این، گانتز گفته بود که در دیدار با عباس درباره شکل دادن به اوضاع امنیتی و اقتصادی در کرانه باختری و غزه صحبت کرده است.

پربیننده ترین خبرها