جزییات عملیات نظامی در درعا

جزییات عملیات نظامی در درعا
سه شنبه 9 شهريور 1400 - 20:41

با آغاز عملیات نظامی در استان درعا در پی توقف کامل مذاکرات، این استان شاهد درگیری های گسترده میان ارتش سوریه و گروه های مسلح است،

العالم ـ سوریه

طبق منابع رسانه ای، عملیات نظامی در استان درعا بی سابقه است. این استان شاهد بمباران موشکی و توپخانه ای است. عناصر مسلح به ایست های نظامی ارتش سوریه در شمال استان یورش بردند.

حسین رفاعی دبیر حزب عربی سوسیالیستی بعث در استان درعا و رییس کمیته مصالحه گفت: پس از توقف کامل مذاکرات، عملیات نظامی روز یکشنبه در استان درعا آغاز شد. این عملیات دو روز بیشتر ادامه نخواهد داشت اما اگر گروه های مسلح به گزینه راه حل مسالمت آمیز بازگردند، ارتش سوریه برای آتش بس و بخشیدن فرصتی جدید برای راه حل مسالمت آمیز آماده خواهد بود.

وی افزود: عملیات در "درعا البلد" و دیگر مناطق استان خواهد بود. در طول مذاکرات، گروه های مسلح عناصری از داعش را از طریق روستاهای جلین و المزیرعه و تل شهاب و روستاهایی دیگر وارد درعا البلد کردند علاوه بر آنکه تروریست های داعش در اطراف استان مستقر بودند. ارتش سوریه نیز آنها را هدف قرار می دهد.

رفاعی تصریح کرد: این گروه های مسلح از خارج دستور می گیرند. این دستورات آنها را ملزم کرد که بندهای نقشه راه را نپذیرند. عدنان مسالمه سخنگوی "کمیته مرکزی" مذاکرات وابسته به عناصر مسلح گفت که علت توقف مذاکرات اصرار دولت سوریه بر تمام بندهای نقشه راه است.

در همین راستا، منابع نظامی در درعا تاکید کردند که عملیات ارتش سوریه در استان درعا همچنان به پاسخ به تجاوزات عناصر مسلح محدود می باشد و تا این لحظه دست به هیچ حمله ای نزده است.

پربیننده ترین خبرها