وزیر خارجه صهیونیست: موضوع کشتی‌های ارسالی ایران به لبنان یک مسئله امنیتی است

وزیر خارجه صهیونیست: موضوع کشتی‌های ارسالی ایران به لبنان یک مسئله امنیتی است
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 16:52

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن بیان اینکه خروج آمریکا از افغانستان به‌طریقی نادرست صورت گرفت، گفت که مسئله کشتی‌ ارسالی ایران به لبنان یک مسئله امنیتی است و بر اساس آن به این موضوع پرداخته خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، به مسائل مختلفی از جمله برداشته شدن محاصره نوار غزه و کشتی سوخت ایران پرداخت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «الجزیره مباشر»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ابتدا به اقدام امروز تل‌آویو در رفع محاصره نوار غزه پرداخت و مدعی شد: «ما تمایلی به خفه‌کردن غزه با محاصره نداریم؛ اما نمی‌خواهیم که با موشک‌ها از آنجا هدف قرار بگیریم».

او همچنین گفت که اجازه ورود کمک‌ها به نوار غزه و فعالیت اقتصادی در آنجا در گرو آتش‌بس در مرزهای این باریکه است.

تل‌آویو، صبح امروز، پس از هشدارهای شدیداللحن مقاومت فلسطین به تل‌آویو و آغاز اقدامات مردمی، رسما اعلام کرد که محدودیت‌های اعمال‌شده علیه باریکه غزه برداشته شده است.

یائیر لاپید در بخش دیگری از اظهاراتش به توافق هسته‌ای پرداخت و گفت:‌ «جهان نیاز به یک طرح جایگزین برای توافق هسته‌ای دارد». او در ادامه با تکرار ادعاهای همیشگی تل‌آویو مدعی شد: «ایران می‌داند که اگر به برنامه هسته‌ای خود ادامه برخی تهدیدات آن را محاصره می‌کنند».

همزمان با ورود سفیر بحرین به فلسطین اشغالی برای افتتاح سفارت منامه در تل‌آویو، لاپید خبر داد که تل‌آویو نیز دفتر نمایندگی جدید خود را در بحرین افتتاح خواهد کرد و این دفتر بعدها تبدیل به سفارت خواهد شد.

از سوی دیگر، همزمان با افزایش نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی درباره احتمال خروج آمریکا از عراق، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: «فکر نمی‌کنیم که آمریکا از خاورمیانه خارج شود و دولت بایدن متفاوت از دولت ترامپ عمل می‌کند».

او همچنین با اشاره به اینکه هماهنگی‌های امنیتی میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان همچنان ادامه دارد، در ارتباط با کشتی ارسالی ایران به لبنان گفت: «مسئله کشتی سوخت ایران که در راه لبنان است، یک مسئله امنیتی است و براساس آن به این موضوع پرداخته خواهد شد».

پس از به اوج رسیدن بحران سوخت در لبنان، دبیرکل جنبش حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان اعلام کرد که کشتی‌های حامل سوخت برای حل این بحران از ایران به سمت لبنان حرکت خواهند کرد. سید حسن نصرالله با هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص تعرض به کشتی‌های نفتی ایران، تأکید کرده بود که مقاومت لبنان این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشور خود تلقی خواهد کرد.

لاپید همچنین در بخش دیگری تأکید کرد که اقدام آمریکا در خروج از افغانستان، «کاری درست بود؛ اما به طریقی نادرست انجام شد».

پربیننده ترین خبرها