احتمال برگزاری تظاهرات مقابل کنگره آمریکا

احتمال برگزاری تظاهرات مقابل کنگره آمریکا
پنج‌شنبه 11 شهريور 1400 - 06:07

سه منبع آگاه به ارزیابی‌های امنیتی می‌گویند گروه‌های افراطی راست‌گرا قصد دارند اواخر ماه جاری مقابل کنگره آمریکا تظاهراتی در حمایت از افراد بازداشت‌شده در جریان حمله ماه ژانویه به کنگره برگزار کنند.

العالم-آمریکا

برخی منابع از احتمال برگزاری تظاهرات و تجمع گسترده گروه‌های راست افراطی در آمریکا مقابل ساختمان کنگره این کشور خبر دادند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بامداد پنجشنبه به نقل از سه منبع آگاه از اطلاعات جمع آوری شده توسط مقامات فدرال نوشت: «گروه‌های افراطی راست‌گرا قصد دارند در تجمع اواخر ماه جاری مقابل کنگره آمریکا شرکت کنند که برای مطالبه "عدالت" برای صدها نفر از افرادی است که در ارتباط با تظاهرات ماه ژانویه متهم شدند».

این افراد توضیح دادند که در نتیجه ارزیابی‌های امنیتی، پلیس کنگره در هفته‌های اخیر در حال بحث در این باره است که آیا فنس‌های امنیتی بزرگی که پس از حمله ششم ژانویه در خارج از کنگره نصب شد، دوباره نیاز به برپا شدن دارند یا خیر.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، به آسوشیتدپرس گفتند مقام‌های امنیتی در حال بررسی دو طرح که یکی شامل بازسازی فنس‌های امنیتی و طرحی دیگر هستند که شامل حصار و فنس نمی‌شود.

به گفته یکی از مشاوران مجلس نمایندگان آمریکا، تصمیم‌گیری در مورد نصب مجدد یا عدم نصب مجدد فنس‌های امنیتی به احتمال زیاد توسط هیأت پلیس کنگره مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

این در حالی است که چند روز پیش، طبق اعلام اداره پلیس واشنگتن، چهارمین مامور پلیسی که برای رسیدگی به حادثه حمله مرگبار به کنگره آمریکا حضور داشت، خودکشی کرد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها