جنبش النهضه اعلام کرد مسئولیت اوضاع کنونی تونس بر عهده می گیرد

جنبش النهضه اعلام کرد مسئولیت اوضاع کنونی تونس بر عهده می گیرد
پنج‌شنبه 11 شهريور 1400 - 11:22

جنبش النهضه تونس اعلام کرد که در کنار همه کسانی که در حکومت و اداره کشور شرکت داشته اند، به تناسب میزان مشارکتی که در قدرت داشته است، مسئولیت اوضاع کنونی کشور را بر عهده می گیرد.

العالم - تونس

جنبش النهضه با صدور بیانیه ای دیروز چهارشنبه پس از نشست دفتر اجرایی این جنبش به ریاست راشد الغنوشی، مسئولیت اوضاع کنونی کشور را "به تناسب میزان نقشی که در اداره کشور داشته است"، بر عهده گرفت.

این جنبش در بیانیه خود تأکید کرد که خشم مردم را درک می کند و آماده ارزیابی جدی و واقع بینانه شرایط و تجدید نظر جدی در رویکردها و برنامه های خود و باز گذاشتن دست جوانان برای توسعه و ارتقای جنبش، در کنگره بعدی خود است.

الغنوشی همه اعضای دفتر اجرایی جنبش را برکنار کرده و قصد دارد بر اساس شرایط و مقتضیات کنونی جامعه و ایجاد تغییرات مطلوب متناسب با رویکردهای کلی، این دفتر را از نو تأسیس کند.

شورای النهضه در بیانیه ماه گذشته خود بر ضرورت بازنگری در سیاست های گذشته و انجام تغییرات لازم و اصلاح برنامه ها و چهارچوب های خود تأکید کرده بود.

در 25 ژوییه گذشته قیس بن سعید، رئیس جمهور تونس پارلمان به ریاست راشد الغنوشی را به مدت 30 روز تعلیق کرد و مصونیت را از نمانیدگان برداشت و هشام المشیشی، نخست وزیر را برکنار کرد و خود مسئولیت دولت را بر عهده گرفت. سپس برخی مسئولین دیگر را هم برکنار کرده و افراد دیگری را جایگزین آنها کرد.

پربیننده ترین خبرها