تظاهرات ضد آمریکایی مردم یمن در سالگرد شهادت «زید بن علی»

تظاهرات ضد آمریکایی مردم یمن در سالگرد شهادت «زید بن علی»
پنج‌شنبه 11 شهريور 1400 - 16:04

مردم صعده در شمال یمن به مناسبت سالروز شهادت «زید بن علی» دست به راهپیمایی گسترده زدند و ضمن سر دادن شعار علیه آمریکا، خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی شدند.

العالم - یمن

صعده در شمال یمن امروز (پنجشنبه) شاهد راهپیمایی گسترده مردمی به مناسبت سالروز شهادت «زید بن علی» (فرزند امام سجاد "ع") بود.

شرکت‌کندگان در راهپیمایی مذکور شعارهایی علیه سیاست مستبدانه آمریکا در منطقه سر دادند و با در دست داشتن پلاکارت‌هایی خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی شدند.

در بیانیه صادر شده در این راهپیمایی آمده است: بر بیداری و بصیرت در قبال تحولات و حوادث و نیز ادامه مسیر در مقابله با تجاوز (ائتلاف سعودی) تأکید می‌کنیم.

یمنی‌ها افزودند: غارت ثروت و درآمد ملت یمن در زمینه نفت، گاز و شیلات و نیز قطع حقوق کارمندان دولت توسط نیروهای ائتلاف متجاوز را محکوم می‌کنیم.

در ادامه بیانیه تصریح شده است: تشدید محاصره خفه‌کننده علیه ملت یمن و اعمال اقدامات مرگبار را که دنبال فروپاشی پول و افزایش قیمت کالا و خدمات است، محکوم می‌کنیم. آمریکا و ابزارهای آن و نیز سازمان ملل را مسؤول کامل پیامدهای ادامه تجاوز و اقدامات مجرمانه در حق ملت یمن می‌دانیم.

در این بیانیه بر ضرورت تقویت امنیت غذایی و کم کردن از واردات تا رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی تأکید شده است.

قیام زید بن علی در سال ۱۲۲ ه.ق در کوفه علیه حکومت فاسد بنی‌امیه و در زمان حکومت «هشام بن عبدالملک» و دوره امامت امام صادق (ع) انجام شد که وی و بسیاری از یارانش در این قیام به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش منابع، زید برای خونخواهی امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر و گرفتن خلافت از دست بنی امیه قیام کرد. این قیام را مقدمه فروپاشی بنی‌امیه دانسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها