امیرعبداللهیان در تماس تلفنی همتای اتریشی:

مذاکره برای مذاکره، قابل قبول نیست

مذاکره برای مذاکره، قابل قبول نیست
پنج‌شنبه 11 شهريور 1400 - 16:04

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی همتای اتریشی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می کند، تصریح کرد: مذاکره برای مذاکره، قابل قبول نیست.

العالم - ایران / سیاسی

وزیر امور خارجه اتریش امروز (پنجشنبه) تلفنی با همتای ایرانی گفت و گو کرد.

*اهدای یک میلیون دُز واکسن طی دو هفته آتی

در تماس تلفنی امروز «شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش با حسین امیرعبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی اتریش برای ارتقا همکاری ها و همچنین اهدای یک میلیون دُز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی و بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و از سرگیری گفتگوهای وین تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی بر همکاریهای اقتصادی و تجاری به ویژه در حوزه های صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و همچنین اعلام آمادگی بر همکاری بیشتر در حوزه واکسن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سهم اساسی خود برای حفظ برجام را با صبر راهبردی در مقابل خروج آمریکا و بی عملی طرف اروپایی نشان داده است و اکنون وقت طرف های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند.

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره، قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست بغداد نیز این ابتکار را پلتفرم خوبی برای همکاری های درون منطقه ای خپاند و اضافه کرد: البته عراق و حاکمیت این کشور مورد هدف اقدامات مداخله جویانه و غیر مسئولانه برخی طرف ها از جمله آمریکا بوده، همانگونه که در ترور بزدلانه قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم یعنی سردار سلیمانی و فرمانده بلندپایه عراقی ابومهندی المهندس شاهد بودیم.

پربیننده ترین خبرها