امیرعبداللهیان خطاب به ماس: اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام می شود

امیرعبداللهیان خطاب به ماس: اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام می شود
پنج‌شنبه 11 شهريور 1400 - 17:48

وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی همتای آلمانی گفت که اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام می شود و به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهند.

العالم - ایران

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) تلفنی با همتای ایرانی خود گفت و گو کرد.

در گفتگوی تلفنی هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با وزیر امور خارجه کشورمان، وزیر خارجه آلمان آمادگی کشورش برای انجام همه اقدامات به منظور ارسال واکسن «بایون تک» به مقصد کشورمان را اعلام کرد.

هایکو ماس همچنین با تشکر از تسهیل انتقال اتباع آلمانی از افغانستان، در خصوص تحولات افغانستان با امیرعبداللهیان به تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه آلمان در خلال این گفتگو آغاز هرچه سریعتر گفتگوهای وین را خواستار شد و آمادگی کشورش برای ارتقای همه جانبه روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی از آلمان خواست برای نهایی کردن مذاکرات انجام شده برای ارسال واکسن بایون تک اقدام کند.

وزیر امور خارجه کشورمان دورویی آمریکایی ها را که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان نیز موانع تحریمی ایجاد کرده اند، مورد انتقاد قرار داد.

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه آمریکایی ها درک درستی از منطقه و مردم‌ آن، بویژه ایران ندارند افزود: آمریکایی ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی توانند صحبت کنند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه به کار می گیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند، بلکه خود مسئله ساز است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام می شود، اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریمها و تامین حقوق حقه ایران بینجامد، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد.

امیرعبداللهیان از ارتقای‌ همکاری های دوجانبه در همه حوزه ها استقبال کرد.

به گزارش فارس،امیرعبداللهیان همچنین امروز در تماس تلفنی همتای اتریشی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می کند، تصریح کرد: مذاکره برای مذاکره، قابل قبول نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها