بلینکن: کانال‌های ارتباطی با طالبان را حفظ می‌کنیم

بلینکن: کانال‌های ارتباطی با طالبان را حفظ می‌کنیم
شنبه 13 شهريور 1400 - 00:05

وزیر خارجه آمریکا گفت که کانال‌های ارتباطی با طالبان درباره موضوعات مهم نظیر اجازه دادن برای خروج از افغانستان برای کسانی که خواستار آن هستند، حفظ خواهد شد.

العالم-آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که هیئت دیپلماتیک آمریکا در دوجه فعالیت خود را آغاز کرده و در ارتباط با شهروندان آمریکایی است که همچنان در افغانستان هستند.

وی که در کنفرانس خبری درباره افغانستان صحبت می‌کرد، افزود: «با افغانستانی‌هایی که در معرض خطر قرار داشته و همچنین شرکای خارجی ما در افغانستان در ارتباط هستیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در دوحه با مقام‌های قطری دیدار خواهم کرد و از آنها برای خدماتی که در روند تخلیه افراد ارائه داد قدردانی خواهم کرد».

بلینکن اضافه کرد: «هفته آینده کنفرانسی در سطح وزیران درباره افغانستان با حضور 20 کشور برگزار خواهد شد».

وی گفت: «کانال‌های ارتباطی با طالبان را درباره موضوعات مهم نظیر اجازه دادن برای خروج از افغانستان برای کسانی که خواستار آن هستند، حفض می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «با شرکای قطری و ترک خود برای کمک به آغاز مجدد فعالیت فرودگاه کابل در سریعترین زمان ممکن همکاری می‌کنیم».

وی گفت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزهایی را برای نهادهای دولتی برای ادامه ارائه کمک‌های ضروری به افغانستانی‌ها صادر کرده است».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «گزارش‌های مختلفی را درباره تشکیل دولت افغانستان دریافت کردیم اما تا کنون چیز نهایی در این باره دیده نشده است».

فارس

پربیننده ترین خبرها