نگرانی آمریکایی‌ها از توسعه قایق‌های تندروی ارتش یمن

نگرانی آمریکایی‌ها از توسعه قایق‌های تندروی ارتش یمن
شنبه 13 شهريور 1400 - 14:59

یک وبسایت حوزه نظامی آمریکایی نوشت که نیروهای یمنی اقدام به توسعه توان قایق‌های تندرو کرده‌اند که برای منافع آمریکا و متحدانش تهدید بزرگی است.

العالم - یمن

وبگاه warontherocks (نزدیک به نهادهای امنیتی و و اطلاعاتی آمریکا) که در حوزه نظامی فعالیت می‌کند؛ در گزارشی از توسعه یگان قایق‌های تندروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش آمده است که «حوثی‌های یمن» به طور گسترده از قایق‌های انتحاری برای حمله به کشتی‌ها و تأسیسات بنادر در منطقه استفاده می‌کنند و تاکنون یکی از این حملات تلفات جانی در پی داشته و ما بقی فقط خسارت مالی به کشتی‌ها و تأسیسات دولت سعودی برجای گذاشته است.

این وبسایت در ادامه از دولت‌ها و شرکت‌های دیانوردی خواست تا اقداماتی در جهت مصون ماندن از حملات قایق‌های انتحاری ارتش یمن در پیش بگیرند.

طبق این گزارش، یمنی‌ها از ژانویه ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۲۱، به طور مجموع ۲۴ حمله دریایی موفق انجام داده‌اند و «تهدید دریایی حوثی‌ها واقعی و رو به افزایش است.»

این وبسایت سپس اذعان کرد که یمنی‌ها اطلاعات و دانس فنی لازم توسعه قایق‌های انتحاری تندرو را خود به دست آورده‌اند و حتی خطر این وجود دارد که این دانش فنی دست کسان دیگر بیفتد و به نوشته این وبسایت کشورها باید تا قبل از اینکه سر و کله این قایق‌های انتحاری در تنگه هرمز پیدا شود، کاری کنند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در آخرین آمار خود در خصوص فعالیت نیروی دریایی یمن در فروردین گذشته گفت که نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن بارها عملیات ورود به ساحل از سوی ائتلاف سعودی را ناکام گذاشته و توانسته تعدادی از کشتی‌هایی که وارد حریم آبی یمن شده بودند را توقیف کند. به گفته «یحیی سریع» نیروی دریایی یمن تا آن زمان بیش از ۳۴ بار کشتی‌ها، قایق، و ناوچه‌های ائتلاف سعودی را هدف قرار داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها