رئیس جمهور: مبارزات آیت‌الله حکیم سند حضور همیشگی علما در کنار مردم است

رئیس جمهور: مبارزات آیت‌الله حکیم سند حضور همیشگی علما در کنار مردم است
شنبه 13 شهريور 1400 - 17:05

آیت الله رئیسی با تسلیت درگذشت آیت الله سید محمد حکیم، اظهار داشت: مبارزات پیگیر آن مرجع دینی در دفاع از حقوق ملت عراق که به اسارت ایشان در زندان‌های رژیم بعث صدام انجامید به‌عنوان سند متقن حضور همیشگی علمای اسلام در کنار مردم می‌درخشد.

العالم - ایران / سیاسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمد حکیم، اظهار داشت: ایشان که به عنوان یکی از ستون‌های فقاهت و مرجعیت در عراق می‌درخشید عمر شریف خود را در راه ترویج اسلام و مکتب اهل بیت سپری نمود.

متن پیام آیت الله سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

با نهایت تأسف و تألم خبر درگذشت عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمد سعید الطباطبایی الحکیم را مطلع شدم. ایشان که به عنوان یکی از ستون‌های فقاهت و مرجعیت در عراق می‌درخشید عمر شریف خود را در راه ترویج اسلام و مکتب اهل بیت سپری نمود. مبارزات پیگیر آن مرجع دینی در دفاع از حقوق ملت عراق که به اسارت ایشان در زندان‌های رژیم بعث صدام انجامید در تاریخ مبارزات مردم عراق به عنوان سند متقن حضور همیشگی علمای اسلام در کنار مردم می‌درخشد.

بدون شک مرحوم آیت‌الله محمدسعید حکیم، در کنار سایر اعضای خاندان بزرگ حکیم، نقشی بی‌بدیل و پررنگ در حمایت از مردم عراق، دستیابی آنها به آزادی و استقلال و حمایت بی‌دریغ از حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و وحدت آنها در عراق جدید داشته است. بی‌تردید فقدان این عالم جلیل‌القدر ضربه بزرگی برای حوزه‌های علمیه جهان اسلام، بویژه حوزه علمیه نجف اشرف است.

اینجانب درگذشت این عالم ربانی و فقیه عالیقدر شیعه را به امام عصر(عج)، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید، بویژه مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی سیستانی، ملت عراق و خاندان حکیم تسلیت عرض می‌کنم.

پربیننده ترین خبرها