احتمال رویارویی آمریکا با تهدیدی خطرناکتر از کووید - ۱۹

احتمال رویارویی آمریکا با تهدیدی خطرناکتر از کووید - ۱۹
شنبه 13 شهريور 1400 - 18:33

مشاور ارشد علمی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که این کشور ممکن است با تهدیدی بدتر از کووید – ۱۹ روبرو شود.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، «اریک لندر» مشاور ارشد علمی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، اذعان کرد که بحران سلامت ناشی از کرونا، مسائلی اساسی را در سیستم بهداشت عمومی این کشور ایجاد کرده که بسیار فراتر از آمادگی برای همه گیری است.

وی که مدیر اداره علوم و فناوری آمریکاست، افزود: این موضوعات شامل نیاز به افزایش بودجه کلی سلامت عمومی، تقویت نیروی کار بهداشت عمومی، از بین بردن موانع دسترسی، بهبود سیستم های داده ها، پرداختن به نابرابری ها، بهبود ارتباطات و بهبود هماهنگی بین مقام های فدرال، ایالتی، محلی و قومیتی است.

مشاور ارشد علمی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که آمریکا برای رویارویی با تهدیدهای بیولوژیکی در آینده به قابلیت های بسیار بهتری نیاز خواهد داشت.

این متخصص ژنتیک اعلام کرد از آنجا که همه گیری بعدی احتمالا متفاوت از کووید – ۱۹ خواهد بود، به دولت آمریکا توصیه می شود از همین حالا آمادگی برای چنین احتمالی را آغاز کند.

وی افزود: ما به قابلیت های بهتری نیاز داریم، زیرا احتمال منطقی وجود دارد مبنی بر اینکه همه گیری بعدی که ممکن است بدتر از کووید – ۱۹ باشد، به زودی اتفاق می افتد و شاید حتی طی دهه آینده رخ دهد.

لندر گفت: اگر کووید – ۱۹ پنج سال پیش ظهور می کرد، ما ابزارهای کمتری برای رویارویی با آن داشتیم. اما در پنج سال آینده، ما به قابلیت های بسیار بهتری نیاز داریم.

این هشدار در حالی صادر شد که کاخ سفید برنامه تامین مالی برای همه گیری ها را منتشر کرده است.

به گزارش ایرنا، برنامه دولت بایدن که حاوی یک سند ۲۷ صفحه ای است، در قالب پنج رکن سازمان دهی شده است و بخش های متفاوت سیستم سلامت عمومی را مورد توجه قرار می دهد.

برای اجرایی شدن این طرح، در وهله اول به ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار نیاز است و هزینه کلی آن طی ۷ تا ۱۰ سال آینده به ۶۵ میلیارد دلار می رسد.

در راستای این برنامه بلندپروازانه، میلیاردها دلار برای بهبود واکسیناسیون، زیرساخت های بهداشت عمومی و ارتقا تجهیزات حفاظت شخصی برای محافظت در برابر عوامل بیماری زا سرمایه گذاری می شود.

پربیننده ترین خبرها