کشته شدن ۷ عضو « پ ک ک » در حمله ترکیه به شمال عراق

کشته شدن ۷ عضو « پ ک ک » در حمله ترکیه به شمال عراق
شنبه 13 شهريور 1400 - 20:58

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که هفت عضو گروهک تروریستی « پ ک ک » در حمله ارتش این کشور در شمال عراق کشته شدند.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه روز شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای هوایی این کشور امروز توانست هفت تن از تروریست‌های «پ ک ک» از جمله رهبران این گروه در منطقه «غارا» در شمال عراق را از پای درآورد.

وزارت دفاع ترکیه افزود که در میان این هفت تروریست، به اصطلاح مسئول تشکیلات زنان، مسئول آموزش، مسئول مدرسه ترور و مسئول روابط عمومی وجود دارد.

این وزارتخانه بر ادامه مبارزه خود با تروریسم با قاطعیت و اراده بالا تاکید کرد و افزود که نیروهای مسلح ترکیه ضربه جدیدی به سازمان تروریستی در شمال عراق وارد کرده‌اند.

در همین حال برخی منابع رسانه‌ای امروز از حمله هوایی کوچک به استان سلیمانیه عراق خبر دادند و افزودند که خبرهای اولیه از کشته و زخمی شدن شماری بر اثر این حملات حکایت دارد.

ارتش ترکیه از ۲۳ آوریل گذشته عملیات زمینی و هوایی جدیدی را علیه «پ ک ک» در شمال عراق انجام داد.

حملات ترکیه به مواضع گروه « پ‌.ک‌.ک » در شمال عراق در حالی ادامه دارد که مقامات عراق بارها آن را محکوم کرده و آن را مصداق "اشغالگری" برشمردند.

ترکیه و گروه پ.ک.ک بیش از ۴۰ سال است که درگیر یک جنگ خونبار شده‌اند که تاکنون تلفات انسانی فراوانی از هر دو طرف برجایی گذاشته است.

وزارت پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق به تازگی اعلام کرده که فعالیت‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) در شمال عراق سبب تخلیه سکنه ۳۰۰ روستای این منطقه شده است.

پربیننده ترین خبرها