تشییع پیکر جمعی از شهدای یمن در صنعاء

تشییع پیکر جمعی از شهدای یمن در صنعاء
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 10:32

پیکر جمعی از شهدای ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی که در جبهه‌های جنگ علیه ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن به شهادت رسیده بودند، تشییع شد.

العالم - یمن

پیکر حدود سی و سه شهید ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی یمن روز شنبه (دیروز) در صنعاء پایتخت یمن تشییع شد.

از جمله این شهدا، سرهنگ اسحاق حسن الهیفری، سرهنگ عادل هادی مثنى، سرهنگ سلیم منصور هادی، سرگرد علی عبدالحمید القشم، سرگرد محمد محمد الفضلی ، سرگرد محمد ناصر القاسمی ، سرگرد أحمد علی الدمامی ، سرگرد عماد أحمد الشریحی ، سرگرد سامی یحیى طامی ، سرگرد طارق عزیز ابو رزاح و سروان زید علی الخنقی و شمار دیگری از شهدا از رده نظامی ستوان یکم و غیره بودند.

طبق گزارش خبرگزاری یمن «سبأ»، در این مراسم که تعدادی از مقامات یمنی از جمله «علی القیسی» وزیر اداره محلی، «عامر المرانی» وزیر حمل و نقل و سرتیپ «عبدالعزیز صلاح» مدیر اداره ارزیابی نیروی انسانی حضور داشتند، پس از اقامه نماز برای شهدا در مسجد جامع الشعب، پیکر این شهدا به سمت زادگاهشان تشییع شد.

ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها