بعثی ها با مرحوم آیت الله حکیم چه کردند؟

بعثی ها با مرحوم آیت الله حکیم چه کردند؟
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 13:57

شیخ نور الساعدی روحانی عراقی بیان داشت که مرجع دینی مرحوم آیت الله محمد سعید حکیم به خاندانی تعلق دارد که در علم و تقوا و دین شناسی زبانزد هستند. ده ها تن از علما و جوانان خاندان حکیم به دستور صدام به شهادت رسیده اند.

العالم- عراق

شیخ الساعدی طی گفتگویی با شبکه العالم در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله حکیم گفت:" این مرحوم فقید در طول زندگی خود دشمن مسلم رژیم بعث بود و پس از ممنوع السفر شدن برای چندین سال، نامش در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفت، لذا ناچار شد در آن دوره خود را از ماموران حکومتی پنهان کند. ایشان سرانجام در سال 1983 دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. در طول دوران حبس تحت شکنجه قرار گرفت که در اثر شکستگی یکی از دنده ها، کمر ایشان خم شد. با این حال ایشان با وجود ممنوعیت از سوی رژیم بعث، برای زیارت امام حسین (ع) پافشاری می کرد".

شیخ الساعدی در رابطه با مواضع مرحوم آیت الله حکیم افزود:" ایشان پس از صدور حکم جهاد کفایی علیه تروریست های داعش، حامی سرسخت حشد الشعبی بود".

وی تاکید کرد که مرحوم حکیم در طول حبس خود در زندان های رژیم بعث، به فعالیت های فرهنگی خود ادامه داد و با اینکه تنها کتابی که در اختیار داشت قرآن بود، در این دوره تعدادی کتاب تالیف نمود.

به گفته شیخ الساعدی، ایشان در زندان درس های اصول و فقه را براساس قرآن تدریس می کرد و بخاطر عدم دسترسی به کاغذ، یادداشت های خود را روی پاکت سیگار می نوشت.

شیخ الساعدی خاطرنشان کرد که مشارکت گسترده مردمی در تشییع پیکر آیت الله حکیم، پاسخی به پیروی واقعی ایشان از اسلام و خدماتش در طول زندگی خود بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها