حزب‌الله درباره کشتی حامل سوخت ایران؛ با یک تیر سه نشان زدیم

حزب‌الله درباره کشتی حامل سوخت ایران؛ با یک تیر سه نشان زدیم
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 16:47

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت، با واردات سوخت از ایران به لبنان محاصره سه کشور در هم شکست.

العالم - لبنان

«سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در اظهاراتی گفت، دستاوردهای مقاومت در لبنان بسیار زیاد است اما علیرغم اعتراف آمریکا و رژیم صیونیستی به این امر، برخی به آن بی‌توجهند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی افزود: اگر هدف آمریکا از اعمال فشار بر مقاومت در لبنان این است که ما میدان را خالی کنیم پس اعلام می‌کنیم که حضور ما بیشتر و قدرتمندتر خواهد شد.

صفی‌الدین تأکید کرد، مشکل اساسی در لبنان سیستم است و فشار آمریکا برای اینکه مقاومت در لبنان از سلاح خود بگذرد، بر این مشکل می‌افزاید.

وی ادامه داد: با یک ضربه، محاصره سه کشور را شکستیم... مازوت (نفت کوره) را خریدیم و از طریق سوریه عبور دادیم و لبنان محاصره شده از آن استفاده می‌کند. این گام اول است و با گام‌های بعدی آن را تکمیل خواهیم کرد.

صفی‌الدین سپس گفت: خواستار تشکیل سریع دولت لبنان شده‌ایم و برخی مسؤولان باید برای منافع لبنان از برخی ویژگیها دست بردارند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در روز عاشورا از واردات نفت از ایران به لبنان خبر داد

کشتی حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران به تازگی وارد سوریه شد و قرار است این محموله به لبنان انتقال داده شود.

بحران سوخت لبنان در حالی رو به گسترش است که آمریکا با اعمال فشار به بیروت، مانع از ارسال هر گونه سوخت به مردم لبنان می‌شد، ولی تهران بدون توجه به تهدیدات آمریکا، محموله سوخت خود را به لبنان فرستاد.

فارس

پربیننده ترین خبرها