گرفتاری صهیونیست ها در میان بالن های آتش زا و موشک های مقاومت

گرفتاری صهیونیست ها در میان بالن های آتش زا و موشک های مقاومت
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 23:30

در میان بالن های آتش زا و موشک های مقاومت، اسراییلی های سردرگم نمی دانند که تدابیر محاصره علیه نوار غزه را تشدید کنند و یا برای حفظ آبروی خود در حال حاضر از آن منصرف شوند.

العالم ـ کشکول

همزمان با اقدام شماری از جوانان فلسطینی برای انتقال به نقشه "ب" مبنی بر پرتاب بالن های آتش زا به سمت شهرک های اسراییلی اطراف غزه به منظور شکستن محاصره و انجام عملیات بازسازی، رسانه های عبری از ترس و نگرانی مقامات اسراییلی از تشدید امنیتی قریب الوقوع علیه مقاومت فلسطین در نوار غزه سخن می گویند.

به گفته رسانه های اسراییلی، ارتش صهیونیستی که از تشدید امنیتی احتمالی با نوار غزه در هنگام برگزاری اعیاد یهودی که روز دوشنبه آغاز می شود، نگران است، در حال آماده باش نظامی بسر می برد. ارتش صهیونیستی به تجهیز بیشتر نظامیان خود در مرز نوار غزه می پردازد و این علاوه بر آماده باش گنبد آهنین است.

اما آنچه که اسراییلی ها نباید از یاد ببرند آن است که رژیم اشغالگر و گنبد آهنینش در برابر موشک های فلسطینی که شهرکها را در نبرد سیف القدس هدف گرفتند، شکست خورد. این نبرد قدرت مانور مقاومت از طریق شلیک موشک های متنوع و دقیق را به اثبات رساند.

رژیم اشغالگر که در حال حاضر از اقدام گروهی از جوانان در پرتاب بالن های آتش زا ترس و هراس دارد بویژه که پیش از این شاهد آتش سوزی های گسترده بر اثر شلیک این بالن ها در اراضی اشغالی بوده است، اینک چگونه می تواند نبرد جدیدی با مقاومت فلسطین آغاز کند و قطعا این بار مقاومت موشک های بیشتر با قدرت انفجاری بالاتری شلیک خواهند کرد.

خالد البطش از رهبران جهاد اسلامی گفت: جوانان فلسطینی در نوار غزه به فعالیت های خود و مقاومت مردمی ادامه خواهند داد. مقاومت از سلاح برخوردار است و به نقش و اقدامات خود ادامه خواهد داد تا رژیم اشغالگر محاصره غزه را متوقف و خواسته های مردم را اجابت کند.

به نظر می رسد که معادلات فعلی مطابق میل و خواسته رژیم اشغالگر نیست. مردان مقاومت اینک این معادلات را طراحی می کنند و این مساله در تحولات اخیر کاملا مشهود بوده است. بویژه که برخی از مسئولان ارتش صهیونیستی از احتمال وخیم شدن اوضاع با نوار غزه سخن گفتند. این امر ممکن است به منفجر شدن اوضاع بینجامد؛ مساله ای که به نظر می رسد اسراییلی ها چندان خواهان آن نیستند بویژه که خسارت ها و تلفات آنها در نبرد سیف القدس همچنان پابرجاست.

با وجود این تمام گزینه ها با توجه به تحولات فعلی در نوار غزه، مطرح است بویژه اگر رژیم صهیونیستی محاصره را متوقف نسازد.

پربیننده ترین خبرها