حضور طالبان در پنجشیر+ ویدیو

دوشنبه 15 شهريور 1400 - 10:17

تصاویر منتشر شده در حالی از حضور طالبان در دره پنجشیر حکایت دارد که جبهه مقاومت ملی افغانستان سقوط کامل پنجشیر را رد کرده است.

العالم ـ آسیا

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد، پنجشیر به طور کامل فتح شده و در کنترل امارت اسلامی درآمده است.

در همین حال کانال مقاومت پنجشیر، ادعای طالبان نسبت به سقوط کامل پنجشیر را رد کرده است.

در اطلاعیه جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است که ادعای دشمن متجاوز [طالبان] مبنی بر تصرف پنجشیر نادرست است. نیروهای مقاومت ملی در قرارگاه‌ها که از پیش ایجاد شده بود، حضور دارند و از شب گذشته تا اکنون جنگ در نقاط مختلف ادامه دارد. برافراشتن نمایشی پرچم طالبان در برابر فرمانداری ولایت به معنی پایان مقاومت و تسلط کامل طالبان نیست.

پیش از این منابع آگاه از حمله پهپاد‌های پاکستانی مجهز به بمب های هوشمند به مواضع نیرو‌های مقاومت افغانستان در پنجشیر و کشته شدن فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان در این منطقه خبر داده بودند.

قبل از حمله طالبان به دره پنجشیر، «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر گفته بود اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب خارج کنند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و با این گروه گفت‌وگو خواهد کرد. اما طالبان پیشنهاد گفت وگو را رد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها