واکنش گروه های فلسطینی به عملیات رهایی اسرا از زندان رژیم صهیونیستی/ فرار اسرای فلسطینی، سیستم امنیتی تل آویو را به لرزه درآورد

واکنش گروه های فلسطینی به عملیات رهایی اسرا از زندان رژیم صهیونیستی/ فرار اسرای فلسطینی، سیستم امنیتی تل آویو را به لرزه درآورد
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 13:17

دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی حادثه فرار اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» را نشان دهنده شکست سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی دانست و گفت که این حادثه، سیستم امنیتی رژیم را به شدت لرزاند و ناتوانی آنها را عمیق‌تر کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش فلسطین الیوم، «یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی، فرار ۶ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را به ملت فلسطین، مقاومت و همه آزادگان جهان تسلیت گفت و آن را پیروزی بزرگی خواند.

وی گفت: به شش اسیر فلسطینی که با ناخن‌های خود در داخل زندان تونل حفر کردند تا تاریکی زندان‌ها و توهمات دشمن صهیونیست درباره استحکام امنیتی را از بین ببرند، درود می‌فرستیم.

الحساینه تصریح کرد: همزمانی فرار اسرا با ضربه مهلک وارده چند روز پیش به پیکره دشمن در شرق غزه بعد از متحمل شدن شکستش در نبرد شمشیر قدس، عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی را عمیق تر کرده و همه محاسباتش را به هم زد.

وی تأکید کرد که درگیری فلسطینیان با دشمن طولانی مدت خواهد بود و رژیم اشغالگر باید به خوبی درس را بفهمد. حق با گذشت زمان از بین نمی‌رود و این حق تا زمانی که اراده ما پشتش باشد، تضییع نخواهد شد.

شش اسیر فلسطینی امروز (دوشنبه) از طریق حفر تونل موفق به فرار از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی در نزدیکی «بیسان» (در شمال فلسطین اشغالی) شدند. در میان اسرای رها شده از بند رژیم صهیونیستی نام «زکریا زبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی» از اردوگاه «جنین» دیده می‌شود.

در همین ارتباط، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع به منزله یک پیروزی معنوی برای فلسطینیان است و حماس و جهاد اسلامی تلاش خواهند کرد تا از این حادثه برای تجدید ارتباط بین کرانه باختری و نوار غزه بهره ببرند.

رادیو اسرائیل گزارش داد که درپی حادثه فرار ۶ زندانیان فلسطینی از زندان جلبوع، مقامات اسرائیل برای انتقال حدود ۴۰۰ اسیر فلسطینی از این زندان به دیگر زندان‌ها آماده می‌شوند.

از سوی دیگر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که برنامه فرار اسرا از زندان جلبوع دقیق بود و تصور می‌کنیم آنها از خارج از زندان کمک دریافت کردند.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در واکنش به فرار شش نفر از فلسطینیان از زندان اسرائیلی «جلبوع»، این حادثه را «خطرناک» خواند و خواستار تحرک همه نهادهای امنیتی اسرائیل شد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی هم به فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان صهیونیستی جلبوع واکنش نشان دادند.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرده که عملیات فرار اسرای فلسطینی از زندان، یک عملیات قهرمانانه است که ضربه‌ای بزرگ به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی و سیلی محکمی به ارتش و کل نظام رژیم اشغالگر است.

این جنبش اعلام کرد که همزمان شدن این عملیات دلاورانه با ضربه محکمی که دشمن صهیونیستی در مرز غزه دریافت کرد، شکست و ناتوانی این رژیم را بیش از پیش نشان می‌دهد.

فوزی برهوم سخنگوی حماس نیز تاکید کرد که آزادی ۶ نفر از اسرا به رغم تمامی موانع امنیتی، اقدامی شجاعانه و قهرمانانه است. وی این عملیات را پیروزی بزرگی برای عزم و اراده اسرای قهرمان فلسطینی دانست و گفت این پیروزی چالشی حقیقی فراروی نهادهای امنیتی اسرائیلی قرار داد که خود را شکست‌ناپذیر می‌دانستند.

پربیننده ترین خبرها