حفره های امنیتی اسرائیل روز بروز فراخ تر می‌شود!

حفره های امنیتی اسرائیل روز بروز فراخ تر می‌شود!
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 18:19

خبر: 6 اسیر فلسطینی  دیشب موفق شدند با حفر تونلی به بیرون زندان از اسرائیل فرار کنند.

تحلیل:

- 5 نفر از این زندانیان عمدتا محکوم به حبس ابد از اعضای جهاد اسلامی و یک نفر دیگر از جنبش فتح بوده اند. فرار این زندانیان هم نشان داد هیچ فضای امن و تحت کنترلی در اسرائیل وجود ندارد و هم دستان بنت را در مساله تبادل اسرا تا حد قابل توجهی خالی کرد.
- پیش از این و در نبرد 12 روزه غزه با اسرائیل، رژیم صهیونیستی طعم تلخ شکست را از مجموعه فلسطینیان در غزه، اراضی اشغالی 1948، کرانه غربی، اردوگاه‍‌های فلسطینی خارج اسرائیل و دیگر فلسطینیان پراکنده در سراسر جهان چشیده بود اما عملیات فرار از زندان، اسرائیل را به این جمع بندی رساند که سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم بهمان میزان سست و رخنه پذیر است که پدافند هوایی این کشور و بویژه گنبد آهنین اسرائیلی در مقابل موشک‍‌های مقاومت.
- در بعد داخلی نیز میزان شکنندگی اسرائیل دست کمی از وضعیت امنیتی آن ندارد. بخاطر داشته باشیم در ائتلاف شکننده حاکم کنونی بر اسرائیل چنانچه فقط و فقط یک نماینده از همراهی با ائتلاف اعلام انصراف کند شکست دولت بنت–لاپید محتوم است و آنگاه بایستی انتخاباتی جدید صورت پذیرد، انتخاباتی که پیش بینی می‌شود اساسا سرنوشتی بهتر از چند انتخاب ورشکسته و بی‌حاصل گذشته نخواهد داشت.
- در حالی که بناست در آخرین روزهای هفته جاری بنت به شرم الشیخ و دیدار با سیسی برود و در شرایطی که بنت به منظور گریز از فشارهای داخی متحدینش اصرار داشت فقط بر سر مساله تبادل اسرا و نه چیز دیگری با سیسی گفتگو کند، مساله فرار زندانیان فلسطینی بنظر از همین اکنون بر این دیدار سنگینی می‍‌کند. در سایه تحولات چند ماهه اخیر فلسطین بنظر میرسد حکام عرب عینک امیدواری به مقاومت بچشم بزنند وفلسطین وفلسطینیان را ازمنظر اقتدار با عینکی جدید مشاهده کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها