معاون عمرانی استاندار ایلام:

تردد از مرز مهران ممنوع است/ زائران اربعین مراجعه نکنند

تردد از مرز مهران ممنوع است/ زائران اربعین مراجعه نکنند
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 10:09

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: تردد زمینی زائران از مرز مهران ممنوع است و نظارت‌ها در این زمینه تشدید خواهد شد.

العالم - ایران

‍«احمد کرمی» روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین با حضور جمعی از مدیران استانی در شهرستان مهران اظهار کرد: براساس تفاهم نامه بین ۲ کشور ایران و دولت مرکزی عراق و مصوبات ستاد مرکزی اربعین هیچگونه تردد زمینی در مرز مهران انجام نخواهد گرفت.

وی گفت: مجوز حضور ۳۰ هزار نفر زائر ایرانی به عراق آن هم از طریق هوایی از سوی دولت عراق صادر شده و هر گونه تردد زمینی طبق مصوبه ستاد اربعین در این مرز ممنوع است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شده تا نظارت ها در مرز مهران تشدید شود و نیروهای نظامی و انتظامی از ترددهای غیرمجاز ممانعت کنند، تصریح کرد: جلوگیری از تجمعات، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها در مرز مهران با توجه با افرایش شیوع کرونا در این مرز در دستور کار قرار گیرد.

کرمی تاکید کرد: باید قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین نواقص را برطرف و امکانات لازم را مهیا کنیم.
وی اضافه کرد: تامین آب شرب پایدار و سالم، توسعه راه‌ها، آبرسانی برای موکب ها، توسعه زیرساخت های جاده ای بعنوان مهم ترین الزامات در مسیر اربعین در دستور کار مدیران باشد.

بازدید از پل کنجانچم محور ایلام - مهران، پل گاوی ، پایانه شهید سلیمانی و پایانه برکت مهران و همچنین حضور در نشست ستاد اربعین از دیگر برنامه های معاون هماهنگی امور عمرانی به همراه جمعی از مدیران استانی در سفر به مهران بود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها