تشدید مجازات جمعی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

تشدید مجازات جمعی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 16:19

رژیم صهیونیستی به دنبال فرار شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» در فلسطین اشغالی، مجازات جمعی اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم را تشدید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

باشگاه اسیر فلسطین امروز سه‌شنبه گزارش داد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اعمال مجازات‌های جمعی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های مختلف این رژیم را آغاز کرده است.

این مجازات‌ها شامل انتقال اسرای حاضر در بند ۲ زندان جلبوع به زندان‌های دیگر است و در همین ارتباط ۱۶ اسیر از مجموع ۹۰ اسیری که در این بند زندانی بودند به زندان النقب منتقل شدند.

اداره زندان‌های جلبوع همچنین پخش برنامه‌های تلویزیونی در تمامی بندهای زندان را قطع کرده و پنج تن از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی را به مرکز بازجویی انتقال داده و علاوه بر آن بازرسی گسترده سلول‌های زندان را آغاز کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، باشگاه اسیر فلسطین همچنین گزارش کرد که تنش در تمامی سلول‌های زندان به وجود آمده و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که اداره زندان‌های رژیم اشغالگر در صدد اعمال بیشتر مجازات‌های جمعی علیه اسراست.

باشگاه اسیر فلسطینی همچنین از نهادهای حقوقی بین‌المللی از جمله سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی خواست تا حمایت بیشتری از اسرای فلسطینی به عمل آورد و رژیم اشغالگر را مسئول کامل سلامت و جان اسرا دانست.

دوشنبه (دیروز) شش اسیر فلسطینی موفق شدند از طریق حفر تونل، از زندان فوق امنیتی «جلبوع» معروف به گوانتاناموی اسرائیل فرار کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها