تشکیل گروهک مسلح جدید با حمایت ترکیه در شمال سوریه

تشکیل گروهک مسلح جدید با حمایت ترکیه در شمال سوریه
پنج‌شنبه 18 شهريور 1400 - 19:10

سخنگوی پیشین گروهک تروریستی «فیلق الرحمن» خبر داد که قرار است امروز یک گروه تروریستی جدید در سوریه اعلام موجودیت کند که از 15 هزار تروریست تشکیل شده است.

العالم - سوریه

منابع معارض از تشکیل گروه تروریستی جدید در شمال سوریه با حمایت ترکیه خبر دادند که قرار است امروز پنجشنبه رسما اعلام موجودیت کند.

«وائل علوان» که پیشتر سخنگوی گروه تروریستی «فیلق الرحمن» بود و در حال حاضر در مرکز مطالعاتی «جسور» وابسته به تروریست‌های سوری فعالیت دارد، گفت که نام این گروه تروریستی جدید، «الجبهه السوریه للتحریر» (جبهه آزادی‌بخش سوریه) خواهد بود.

روزنامه العربی الجدید به نقل از علوان گزارش داد، این گروه جدید، متشکل از 15 هزار تروریست است و شامل گروههای تروریستی«فرقة المعتصم»، «فرقة الحمزة»، «الفرقة ۲۰»، «لواء صقور الشمال» و «فرقة السلطان سلیمان شاه» خواهد بود.

به گفته این تروریست، این عناصر قرار است در استانهای حلب و رقه در شمال و الحسکه در شمال شرق سوریه مستقر شوند.

به گفته علوان، سرکرده این گروه، «معتصم عباس» سرکرده فرقه المعتصم خواهد بود. قرار است الجبهه الوطنیه در ادلب و اتاق عملیات «عزم» و «الجبهه السوریه للتحریر» در «عفرین»، ریف شمالی حلب، «رأس العین» و «تل أبیض» مستقر شوند.

گروههای تروریستی مذکور تحت لوای گروه تروریستی «الجیش الوطنی السوری» (ارتش ملی سوریه) فعالیت می‌کنند. این گروه نیز با حمایت ترکیه تشکیل شد.

ترکیه در کنار حمایت از تروریستهای مخالف دولت سوریه، مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

اخیرا نیز نیروی هوایی ترکیه به بهانه حمله به مواضع تروریست‌های پ‌ک‌ک، به مناطق مسیحی نشین در شمال سوریه از جمله یک روستای مسیحیان آشوری حمله و آن را ویران کرد.

هواپیماهای جنگی ترکیه در این حمله به «تل تاویل» روستایی نزدیک «تل تمر» در استان «الحسکه» حمله کردند. منابع محلی با تایید حملات هوایی ترکیه گفته‌اند که این منطقه به عنوان بخشی از جنگی است که ترکیه علیه کردها در سوریه و عراق، بدون در نظر گرفتن عواقب آن برای غیرنظامیان محلی انجام می‌شود.

این حملات به منازل مسیحیان آشوری آسیب رسانده و بر اساس گزارش‌های شاهدان و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حملات هوایی خسارات جدی به خانه ها وارد کرده است و بسیاری از آنها اکنون غیرقابل سکونت هستند.

پربیننده ترین خبرها