بایدن وضعیت اضطراری ملی در آمریکا را تمدید کرد

بایدن وضعیت اضطراری ملی در آمریکا را تمدید کرد
جمعه 19 شهريور 1400 - 01:37

جو بایدن رییس جمهور آمریکا در پیامی به کنگره این کشور وضعیت اضطراری ملی را که پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ وضع شده بود، یک سال دیگر تمدید کرد.

العالم-آمریکا

بایدن در این پیام که روز پنجشنبه به وقت محلی درآستانه بیستمین سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر منتشر شد، اعلام کرد تهدید تروریستی که منجر به اعلام وضعیت اضطراری در ۱۴سپتامبر ۲۰۰۱ شد، همچنان ادامه دارد.

رییس جمهوری آمریکا در دستوری به وزارت دادگستری این کشور، خواستار بازنگری موضوع از طبقه بندی خارج شدن اسناد مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر و امکان انتشار عمومی آن شد، اقدامی که تا پیش از این دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا به دلیل بهره‌مندی از دلارهای سعودی، از آن چشم پوشیده بود.

بایدن اوایل شهریور جاری به وزارت دادگستری آمریکا دستور داد تا اسناد مربوط به تحقیقات پلیس اف بی آی درباره حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را که منجر به کشته شدن ۳ هزار نفر شد، برای خارج کردن از طبقه بندی محرمانه مورد بررسی قرار دهد.
رییس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای در این زمینه گفت، وقتی که رییس جمهوری شدم، متعهد به شفاف سازی در ارتباط با، از طبقه بندی خارج کردن اسناد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر شدم. همزمان که به بیستمین سالگرد این حملات تراژیک نزدیک می‌شویم، من مفتخرم که این تعهد خود را عملی کنم.

مقام های عربستان اعلام کردند که از تصمیم آمریکا برای افشا و انتشار علنی اسناد محرمانه مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ استقبال می‌کنند.

سفارت عربستان در واشنگتن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که انتشار علنی این اسناد به «اتهام های نادرست و واهی» علیه ریاض درباره دست داشتن عربستان در این حادثه پایان می دهد.

این سفارت‌ افزوده است که این اتهام ها همگی بی اساس است و ریاض از انتشار علنی اسناد تحقیقات ایالات متحده درباره این حادثه استقبال می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها