راه پیمایی در ریف دمشق سوریه درحمایت از اسرای فلسطینی

راه پیمایی در ریف دمشق سوریه درحمایت از اسرای فلسطینی
جمعه 19 شهريور 1400 - 22:33

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با همکاری گروه های فلسطینی، ظهر امروز راه پیمایی را در اردوگاه جرمانا در ریف دمشق درحمایت از اسرای قهرمان فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل و ابراز خرسندی از عملیات تونل آزادی در زندان جلبوع برگزار کرد.

العالم سوریه

شرکت کنندگان در این راه پیمایی که از مقابل مسجد " عمر بن الخطاب" آغاز شد و به سمت خیابان های اردوگاه جرمانا و میدان الصاعقه ادامه یافت، درحالیکه پرچم های سوریه و فلسطین و عکس هایی از برخی از اسرای دربند در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل را در دست داشتند، شعارهایی درحمایت از اسرا و همبستگی با آنان سردادند.

مضمون این شعارها درخواست برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه و وحشیانه رژیم اسرائیل بود.

" اسماعیل السنداوی" (ابومجاهد) نماینده جنبش جهاد اسلامی در سوریه طی سخنانی ، از جامعه بین المللی و نهادهای حقوق بشری وانسانی در جهان خواست که رژیم اسرائیل را به اجرای قوانین انسان دوستانه بین المللی در زندان هایش ملزم کنند و این رژیم را برای پایان دادن به سیاست های نژادپرستانه و اقدامات ظالمانه اش در حق اسرا تحت فشار قرار دهند.

السنداوی تاکید کرد : وحدت ملی میان مردم فلسطین و مقاومت، تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین و اعاده حقوق فلسطینی هاست.

" خالد عبدالمجید" دبیر کل جبهه مردمی فلسطین نیز طی سخنانی گفت : راه پیمایی امروز نشان دهنده ارتباط میان ملت فلسطین در داخل سرزمین های فلسطینی و خارج از آن و بیانگر حمایت صادقانه ساکنان اردوگاه ها از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر است و این حمایت تا پایان اشغالگری و آزادسازی سرزمین فلسطین و اسرا ادامه خواهد یافت.

" حسن ابوعیشه" دبیر کل جنبش فتح در اردوگاه جرمانا نیز بر لزوم یکپارچگی تلاش ها به منظور مقابله با اقدامات وحشیانه دشمن صهیونیست علیه اسرای فلسطینی و لزوم به کارگیری روش های مختلف برای جلوگیری از اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر تا زمان آزادی آنان تاکید کرد.

همچنین "طالب موسی" عضو فرماندهی حزب بعث عربی سوسیالیست - شاخه فلسطین نیز گفت اقدام 6 اسیر فلسطینی در اجرای عملیات تونل آزادی از زندان جلبوع، نشان می دهد که اراده اسرا شکست ناپذیر است و دشمن هر قدر هم که تلاش کند، نخواهد توانست آزادی آنان را بگیرد.

در این راه پیمایی، برخی از رهبران و نمایندگان گروه های فلسطینی و نهادها و کمیته های دفاع از اسرا شرکت داشتند.

پربیننده ترین خبرها