انصارالله: نیروهای متجاوز با وحشیگری فرصت مذاکره را از بین می‌برند

انصارالله: نیروهای متجاوز با وحشیگری فرصت مذاکره را از بین می‌برند
شنبه 20 شهريور 1400 - 05:43

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در توییتی نوشت که نیروهای متجاوز با وحشیگری‌های بیش از حد خود هر فرصتی را برای مذاکره از بین می‌برند.

العالم-یمن

محمد عبدالسلام جمعه شب نوشت: با محاصره، مزدوران ائتلاف سعودی در مناطق اشغالی راه‌ها را مسدود کرده و علیه مسافران جنایت می‌کنند که آخرین مورد، ربوده شدن و کشته شدن عبدالملک السنبانی است و این اقدام مردود و به شدت محکوم است.

وی در ادامه نوشته است: نیروهای متجاوز مسؤولیت کامل را بر عهده دارند و ادامه این وضعیت با این وحشیگری بیش از حد، هر فرصتی را برای گفت و گو پیش از پایان محاصره و توقف تجاوز را نفی می‌کند.

پیش‌تر هانس گراندبرگ نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا به گفت و گوهای صلح سازمان ملل متحد برای حل مسالمت آمیز و سیاسی این بحران بدون هرگونه پیش شرطی بپیوندند.

وی با ابراز نگرانی از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های یمن خواستار توقف فوری درگیری‌ها در یمن شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها