آمریکا: انصارالله با آتش بس فوری و جامع موافقت کند!

آمریکا: انصارالله با آتش بس فوری و جامع موافقت کند!
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 02:28

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی در یمن، حمله موشکی بامداد یک شنبه نیروهای انصارالله علیه اهدافی در خاک عربستان سعودی را محکوم کرد.

العالم - آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در ادامه، از نیروهای انصارالله خواسته که فورا با آتش بس جامع و فوری موافقت کنند و گفته، حوثی ها باید برای حل و فصل دیپلماتیک و پایان دادن به درگیریها در چارجوب مذاکرات سازمان ملل تلاش کنند!

این درحالیست که سخنگوی انصارالله درباره تجاوزات سعودی گفته: همانگونه که ائتلاف عربستان به ادامه تجاوز و محاصره اصرار دارد، ملت یمن نیز به دفاع از خود ادامه خواهد داد و عملیات مشروع ما نه تنها متوقف نمی‌شود بلکه گسترش نیز خواهد یافت.

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی بامداد یک شنبه اعلام کرد، چند فروند موشک بالستیک توسط نیروهای یمن به مناطق جنوبی و شرقی عربستان سعودی شلیک شده است.

پس از آن، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانس خبری به تشریح عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق عربستان سعودی پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع این عملیات را «موازنه بازدارندگی هفتم» نامید و گفت، عملیات مذکور در چارچوب مقابله با تجاوزات ائتلاف سعودی انجام شده است.

وی افزود، تأسیسات حیاتی و مراکز نظامی عربستان سعودی با پهپاد «صماد ۳» و موشک هدف گرفته شده است.

پیش از این انگلیس که مثل آمریکا یکی از حامیان اصلی سعودی‌ها در جنگ چند ساله اخیر علیه یمن بوده از حمله انصارالله علیه سعودیها را محکوم کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها