تشریح جزییات عملیات بزرگ نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف سعودی

تشریح جزییات عملیات بزرگ نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف سعودی
شنبه 20 شهريور 1400 - 16:41

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزییات عملیات بزرگ نیروهای مقاومت مردمی این کشور علیه ائتلاف سعودی را تشریح کرد.

العالم ـ یمن

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در نشست خبری به تشریح کامل نتایج و دستاوردهای عملیات اخیر نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف سعودی مبادرت کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد، در مرحله سوم عملیات اخیر «النصر المبین» مناطق «رحبه» و «ماهلیه» در استان مأرب به طول هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع آزاد شد.

وی افزود: در نتیجه سومین مرحله از این عملیات ۱۵۱ نفر از مزدوران نیروهای متجاوز ائتلاف کشته و یا زخمی شدند و تعدادی از آن‌ها به اسارت نیروهای مسلح و کمیته‌های مرمی یمن در آمدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این عملیات گفت: «نیروهای نظامی ما از چند مسیر و با همکاری اهالی آزاده در عرض فقط چند ساعت مناطق رحبه و ماهلیه در استان مارب را آزاد و پاکسازی کردند.

وی افزود: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در جریان این عملیات طی ۳۷ مرتبه حمله هوایی در تلاش بودند تا از ادامه عملیات جلوگیری کنند اما نیروهای ما توانستند در مدت زمان کوتاهی منطقه رحبه را آزاد کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت: نیروهای یمنی پس عملیات «النصر المبین» با همکاری مقامات محلی مأرب شرایط زندگی را در مناطق یادشده به حالت عادی بازگرداند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته – جمعه - از تحمیل شکست سنگین به نیروهای عربستان سعودی و حملات سنگین و غافلگیرکننده به مواضع و پایگاه های آنها در استان «حجه » خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها