مشعل تشکیل دولت جدید لبنان را تبریک گفت

مشعل تشکیل دولت جدید لبنان را تبریک گفت
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 09:52

رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در خارج با رئیس جمهوری، رئیس پارلمان و نخست وزیر لبنان به صورت جداگانه تماس تلفنی برقرار کرد و به آنها تشکیل دولت جدید را تبریک گفت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، خالد مشعل، رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در خارج در جریان تماس‌های تلفنی خود با میشل عون، رئیس جمهور، نبیه بری، رئیس پارلمان و نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان ضمن عرض تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید، آرزوی موفقیت آمیز بودن فعالیت و اقدامات دولت لبنان و مهار بحران‌های پیش روی این کشور و ملت آن و همچنین تحقق ثبات و شکوفایی کرد.

خالد مشعل از میشل عون، نبیه بری و نجیب میقاتی خواست به پناهجویان فلسطینی مقیم لبنان و کاهش درد و رنج‌های آنها تا زمانی که به سرزمین خود بازگردند، توجه کنند.

رئیس جنبش حماس در خارج همچنین تاکید کرد، پناهجویان فلسطینی برای لبنان و تمامی کشورهایی که به آن پناه برده‌اند، تنها کمک و پشتیبان هستند.

رئیس جمهوری لبنان ۲۶ ژوئیه و در پی انصراف سعد حریری از تشکیل دولت، نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشین لبنان را به تشکیل دولت مکلف کرد.

در پی انفجار بیروت در مرداد ماه سال گذشته، حسان دیاب از مقام نخست‌وزیری استعفا کرد و در آن زمان، میشل عون، سعد حریری را به عنوان نخست‌وزیر تعیین کرد.

اما تلاش حریری برای تشکیل کابینه به نتیجه نرسید و او در نهایت، بعد از ماه‌ها بدون اینکه موفق شود ریاست دولت را به دست بگیرد، از این مقام کناره‌گیری کرد.

در این مدت لبنان توسط حسان دیاب به عنوان سرپرست موقت کابینه اداره می‌شد.

دیاب در این مقام اختیارات محدودی داشت و همین موضوع موجب شد تا نتواند برای مقابله با بحران اقتصادی فزاینده لبنان دست به اقدامات موثری بزند.

انتظار می‌رود که تشکیل کابینه جدید به بن‌بست مذاکرات لبنان و صندوق بین‌المللی پول نیز پایان دهد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها