ادامه حملات سریالی داعش در عراق؛ ۳ نیروی پلیس کشته شدند

ادامه حملات سریالی داعش در عراق؛ ۳ نیروی پلیس کشته شدند
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 14:58

تروریست‌های داعش با یورش یه یک مقر پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، سه نفر را کشتند.

العالم - عراق

تروریست‌های داعش بامداد امروز (یکشنبه) با یورش به یک مقر پلیس فدرال عراق در منطقه «داقوق» در استان کرکوک، سه نیروی نظامی را کشتند.

به نوشته وبگاه روداوونت، «علی حسین» فرمانده محور شمال الحشد الشعبی در این باره گفت که این حمله در نیمه شب رخ داد و پس از حمله نیروهای الحشد الشعبی که در همان منطقه مستقر بودند به سرعت وارد عمل شده و ورودی و خروجی‌های منطقه را مسدود کردند.

یک منبع در پلیس فدرال نیز گفت که تروریست‌های داعش با سلاح تک تیرانداز نیروهای تیپ ۲۰ لشکر پنجم پلیس فدرال را هدف قرار دادند که دو تن از نیروها همان لحظه کشته و یک نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان داد.

روز گذشته نیز تروریست‌های داعش به یک روستا در نزدیکی شهر موصل یورش بردند که در این حمله چهار نفر کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

هفته گذشته نیز حمله گسترده تروریست‌های داعش به یک مقر ایست و بازرسی در استان کرکوک، موجب کشته شدن ۱۳ نیروی پلیس فدرال عراق شد، حمله‌ای که از حیث تلفات در یک سال گذشته بی سابقه تلقی می‌شود.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش با آزادسازی موصل در ژوئن ۲۰۱۷، اما از آن زمان تروریست‌های داعش در مناطق بیابانی، کوهستانی و صعب‌العبور در قالب هسته‌های کوچک فعالیت داشته و هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان حمله می‌کنند.

با این حال عملیات‌های نظامیان عراقی در استان‌های مختلف برای پاکسازی روستاها و بیابان‌ها نیز به صورت هفتگی جریان دارد؛ به طوریکه نیروهای تیپ ۱۲ الحشد الشعبی در بیست و پنجمین روز از عملیات تفتیش و پاکسازی منطقه «الطارمیه» در شمال پایتخت عراق، روز چهارشنبه هفته گذشته چهار انبار سلاح تروریست‌های داعش را که در زیر زمین تعبیه شده بود کشف کردند. عملیات پاکسازی غرب استان الانبار و همجوار مرز سوریه نیز از روز پنج شنبه آغاز شده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها