سفر هیأت امنیتی مصر به غزه، رام‌الله و فلسطین اشغالی

سفر هیأت امنیتی مصر به غزه، رام‌الله و فلسطین اشغالی
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 19:06

منابع فلسطینی از سفر قریب‌الوقوع هیأت عالی‌رتبه امنیتی مصر به نوار غزه، رام‌الله و قدس اشغالی برای بررسی پرونده‌های مهم خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی گزارش دادند که هفته آینده یک هیأت عالی‌رتبه امنیتی از دستگاه اطلاعاتی مصر به نوار غزه، رام‌الله و قدس اشغالی سفر می‌کند.

هدف از سفر این هیأت بررسی پرونده‌‌های حساس و مهم مربوط به اوضاع میدانی، امنیتی و سیاسی به ویژه اوضاع امنیتی غزه است.

روزنامه «رأی الیوم» به نقل از این منابع نوشت که هیأت مصری شامل شخصیت‌های عالی‌رتبه امنیتی از دستگاه اطلاعاتی این کشور است که هفته آینده از طریق گذرگاه رفح وارد غزه خواهد شد و با رهبران جنبش حماس از جمله «یحیی السنوار» و رهبران دیگر گروه‌های فلسطینی دیدار می‌کند.

هیأت مصری در این سفر پرونده تثبیت آتش‌بس در نوار غزه و پرهیز از تنش‌های جدید به منظور جلوگیری از سوء استفاده رژیم صهیونیستی از این قضیه را بررسی می‌کند.

به گفته این منابع، هیأت مصری پس از پایان سفر به غزه به فلسطین اشغالی می‌رود و با فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و دیگر مسئولان آن دیدار و درباره اوضاع غزه، سرنوشت آتش‌بس، حملات مکرر این رژیم و احتمال آغاز تنش‌های جدید در صورت عدم کاهش محاصره غزه، گفت‌وگو خواهد کرد.

هیأت مصری پس از آن نیز به رام‌الله خواهد رفت تا با رهبران سیاسی و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

رسانه‌های فلسطینی و صهیونیستی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در نوار غزه خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که یک پایگاه متعلق به حماس در مرکز نوار غزه هدف حمله هواپیمای بدون سرنشین صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

روزنامه «جروزالم پست» نیز نوشت که این حمله به بهانه شلیک راکت از نوار غزه به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها