بیانیه حماس به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد امضای پیمان اسلو

بیانیه حماس به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد امضای پیمان اسلو
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 19:59

حماس به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد امضای پیمان اسلو با صدور بیانیه ای از گروههای فلسطینی تشکیل جبهه ملی فراگیر برای پایان دادن به این پیمان را خواستار شد.

العالم – فلسطین

این بیانیه افزود: این جبهه می بایست یک رهبری ملی برای هدایت طرح ملی فلسطینی ایجاد کرده و پس از آن ساختار سازمان آزادیبخش فلسطین را اصلاح کند تا این سازمان به ماموریت واقعی اش در زمینه آزادی فلسطین بازگردد.

بیانیه ادامه داد: اسلو که تشکیلات خودگردان به آن متمسک است فقط باعث ننگ برای مردم و آرمان فلسطین شد و به شهرک سازی، یهودی سازی، غصب اراضی و تعدی بیشتر به فلسطینیان انجامید.

حماس تاکید کرد: اما مردم فلسطین با تمسک به مقاومت اعلام کردند که تنها راه آزادی، مقاومت و سلاح است. این مقاومت ثابت کرد که پاسداری امین برای این سرزمین، مردم و مقدسات آن است، این مقاومت دشمن را از نوار غزه بیرون راند، اسرا را آزاد کرد و انتقام قدس را در نبرد شمشیر قدس از دشمن ستاند.

بیانیه خاطر نشان کرد که امضای پیمان اسلو به چنددستگی سیاسی در فلسطین انجامید و وحدت مردم و مبارزه ملی آن را در هم کوبید و در اوج انتفاضه مردم فلسطین، خنجری به پشت این انقلاب وارد کرد.

حماس تاکید کرد که نتیجه بسیار شوم این پیمان آن بود که تشکیلات خودگردان فلسطین به ابزاری برای دشمن صهیونیستی جهت تعقیب رزمندگان مقاومت و سپس تسهیل اشغال فلسطین تبدیل شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها