وزیر صهیونیست اعتراف کرد: طرح خلع سلاح مقاومت واقع گرایانه نیست

وزیر صهیونیست اعتراف کرد: طرح خلع سلاح مقاومت واقع گرایانه نیست
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 19:33

یائیر لپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از طرح بهبود اوضاع اقتصادی غزه در مقابل تعهد حماس به آرام سازی طولانی مدت سخن گفت.

العالم – کشکول

وی با اشاره به اینکه این طرح "اقتصاد در مقابل امنیت غزه" نام دارد، اعتراف کرد که درخواست اسرائیل در زمینه خلع سلاح مقاومت و طرحش برای اشغال غزه واقع گرایانه نبوده و عقیم است.

یائیر لپید این دو راهکار را بد توصیف کرد اما نه بد برای مردم محاصره شده غزه بلکه برای نیروهای رژیم صهیونیستی که در 15 سال گذشته بارها این مردم را آزمودند و در برابر مقاومت فلسطین با شکست مواجه شدند که آخرین آن در نبرد شمشیر قدس نمایان شد.

سخنان لپید اعتراف رسمی به ناتوانی نیروهای رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت غزه است که از سال 2006 به خاطر محاصره اسرائیلی با وضع بد اقتصادی مواجه بوده و بارها علیه آن جنگ انجام شده است.

نبرد شمشیر قدس به لپید و دیگر سران رژیم صهیونیستی آموخت که مقاومت فلسطین به رغم محاصره و گرسنگی پیروز است و توانست با موشک هایش کاری با دشمن صهیونیستی کند که مجبور شد از طرف مصری آتش بس با فلسطینیان را بخواهد و حتی طرح های یهودی سازی قدس و محله الشیخ جراح در این شهر را متوقف کند.

اهالی غزه آن زمان که قدرت و سلاحی نداشتند و در معرض بمباران و گلوله باران صهیونیستی بودند، هرگز در برابر دشمن تسلیم نشدند، چه رسد به زمان حاضر که دارای توان بازدارندگی عظیمی هستند، آنقدر عظیم که لپید و امثالش را وادار کرده است، ایده خلع سلاح مقاومت یا تهدید به اشغال غزه را تا ابد در گورستان ذهنشان دفن کنند و اینک فقط سلاح محاصره برای تل آویو مانده که آن نیز مدتهاست با برخورد به دیوار مستحکم پایداری مردم غزه، در هم شکسته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها