امارات مبالغ هنگفتی برای جلب توجه آمریکا می پردازد

امارات مبالغ هنگفتی برای جلب توجه آمریکا می پردازد
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 13:22

برخی کشورهای ثروتمند عربی و در راس آن امارات و عربستان، هزینه‌های سنگینی در غرب و به ویژه آمریکا برای ساکت کردن مراکز فکری و مراکز تصمیم سازی های سیاسی، اقتصادی و نظامی به منظور سرپوش گذاشتن بر  جرم و جنایت های  این نظام  و سیاست های فاجعه آمیزش در منطقه می پردازند.

العالم - كشكول

این رویکرد نخست، تنها در انحصار عربستان بود اما به امارات و بحرین تسری یافت و بعدها با توجه به اینکه این نظام های خانوادگی و قبیله ای فاقد پایین ترین استانداردهای نظام های طبیعی و در راس آن مشروعیت سیاسی بودند به مساله ای تقلیدی تبدیل شد از اینرو برای وارد کردن این مشروعیت از آمریکا، بریتانیا و غرب تلاش جانفرسایی می کنند.

آنان اهمیتی که برای جلب رضایت کشورهای غربی و در راس آن آمریکا قائل هستند را برای افکار عمومی قائل نبوده و رضایت امریکا را تضمینی برای ادامه نظام خود می دانند.

در دهه اخیر، امارات هزینه های زیادی برای مراکز تاثیرگذار بر سیاست های آمریکا و ساکت کردن و بهبود چهره خود پرداخت و از عربستان سبقت گرفت به گونه ای که بوی تعفن این مبالغ گزاف امارات داخل این مراکز پیچید و پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور " بریتانیا نیز گزارشی از افزایش رسوایی های طرح های امارات برای جلب نفوذ واشنگتن و پرداخت مبالغ هنگفت بی فایده به منظورتاثیرگذاری بر سیاست های توسعه طلبانه، ارائه داد.

این پایگاه افزود: سفارت امارات در واشنگتن برای به سکوت واداشتن برخی مراکز فکری آمریکا، دستکم یک میلیون دلار در سالهای 2019 تا 2020 هزینه کرد و مرکز "اتلانتیک کنسل " مرکز پژوهشهای انرژی دستکم 4 میلیون دلار از امارات از سال 2014 تا 2018 پرداخت کرد.

براساس این پایگاه، ابوظبی بیش از 3.5 میلیون دلار درتبلیغات سیاسی واشنگتن ازسال 2016 تا 2018 و امارات 2.5 میلیون دلار در تبلیغات محرمانه سال2017 کنگره علیه قطر هزینه کرده است.

به نظر می رسد تلاش امارات برای جلب نظر مسئولین مراکز اثرگذار بر سیاست های امریکا، امارات را به ادامه سیاست های توسعه طلبانه خود در یمن تشویق کرده تا به اشغال جزایر و بنادر یمنی و ارتکاب جنایت هایی با همدستی عربستان در حق مردم یمن از حدود 7 سال بپردازد و کمترین نگرانی از هرگونه بازجویی بین المللی نیز نداشته باشد.

شایان ذکر است اگر روزانه خون پاک صدها کودک و زن در یمن در حملات موشکی امارات و عربستان توسط مزدورانی که انسانیت خود را همانند آمریکا در برابر مشتی دلار بن زاید و بن سلمان فروخته اند،ریخته نمی شد ؛ این پایگاه بریتانیایی درباره بوی تعفن توزیع دلارهای کثیف امارات در امریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایتهایش در حق مردم یمن هرگز سخن نمی گفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها