به راه افتادن اولین کشتی کانتینری از جده به سمت الحدیده از زمان آغاز محاصره

به راه افتادن اولین کشتی کانتینری از جده به سمت الحدیده از زمان آغاز محاصره
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 13:06

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت، برای نخستین بار از زمان محاصره بندر الحدیده تا کنون، اولین کشتی کانتینری به صورت مستقیم از جده به سمت الحدیده به راه افتاده است.

العالم - عربستان سعودی

ائتلاف سعودی در مارس ۲۰۱۵ ضمن آغاز حمله به یمن، این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی خود قرار داد.

در همین ارتباط، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از گشایش‌هایی در این زمینه خبر داد و در صفحه توییتر نوشت: از زمان محاصره بندر الحدیده و بمباران آن از سوی ائتلاف آمریکای-سعودی-بریتانیایی-اماراتی و متحدانشان (تا کنون) اولین کشتی کانتینری مستقیما از جده به سمت الحدیده به راه افتاد. امیدواریم برادران در بخش خصوصی مسؤولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و از طریق بندر الحدیده اقدام به واردات کند زیرا این موضوع منجر به کاهش گرانی و کاهش هزینه زندگی شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد، استمرار ورود کالا از طریق بندر الحدیده گامی صحیح در راستای تقویت اعتمادسازی برای رفتن به سمت صلح فراگیر است. از الان به بعد دیگر منطقی نیست که «سعودی مانند گذشته توجیهی برای ممنوعیت کشتی‌هایی که از بنادرش می‌آیند، پیدا کند » یا اینکه آنها را مجبور به عبور از جیبوتی کند.

اخیرا، «هانس گراندنبرگ» نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد که فعالیت فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده باید از سرگرفته شود.

پربیننده ترین خبرها