پیروزی کنونی حزب الله درست مانند همان پیروزی 2006 علیه اسرائیل است  

پیروزی کنونی حزب الله درست مانند همان پیروزی 2006 علیه اسرائیل است  
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 17:59

برخی کارشناسان و ناظران  معتقدند تصمیم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان معادلات زیادی از  لبنان و سوریه را تغییر داد و به ناکامی تحریم های آمریکا منجر شد.

العالم نظرکده

برخی سیاستمداران معتقدند لبنان در بیشتر زمینه ها مربوط به انرژی،مازوت و مواد غذایی دوران سختی را پشت سر گذاشته و می گذارد و سید حسن نصرالله بارها فریاد زده و با خار شدن مردم لبنان مخالفت و تاکید کرده که نمی توان در برابر این مسائل سکوت کرد تا بیشتر از گذشته شدت یابد.

این سیاستمداران افزودند: تاخیر دولت لبنان در مهار این بحران و شدت یافتن آن و ذلیل کردن بیش از پیش شهروندان موجب شد تا سید حسن نصرالله این تصمیم را بگیرد و واردات بنزین و مازوت از ایران را اعلام کند.

این سیاستمداران لبنانی افزودند این تصمیم طنین انداز شد و تحریم های امریکا علیه ایران و سوریه و لبنان را ناکام گذاشت.

سیاستمداران لبنانی افزودند: سید حسن نصرالله با توصیف خود که کشتی حامل سوخت ایران را خاک لبنان قلمداد کرده و تاکید بر اینکه حمله به آن حمله به خاک لبنان است، آمریکا را شوکه کرد زیرا این کشتی، تحریم های ایران و با ورود به سوریه ، تحریم های قیصر سوریه را نقض کرد و با ورود به لبنان نیز تحریم های این کشور را نقض می کند.

آنان افزودند: این مرحله جدیدی در تاریخ بحران لبنان است.

برخی پژوهشگران استراتژیست نیز تصمیم سید حسن نصرالله در این زمینه را دارای ابعادی استراتژیک و در حد پیروزی سال 2006 و حمله به کشتی جنگی اسرائیل می دانند.

پژوهشگران راهبردی تاکید کردند این نفتکش ایرانی فقط برای نجات مردم لبنان نبوده بلکه برای شکستن محاصره از ایران به سوریه سپس لبنان بوده است .

این ناظران افزودند:محور مقاومت اسلامی با این اقدام محاصره تحمیلی آمریکا بر این کشورها را شکست .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها