۳۰ هزار نفر به نیروهای الحشد الشعبی ملحق می‌شوند

۳۰ هزار نفر به نیروهای الحشد الشعبی ملحق می‌شوند
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 17:35

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق از پیوستن 30 هزار نفر به سازمان الحشد الشعبی و موافقت دولت این کشور خبر داد.

العالم - عراق

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی روز دوشنبه (دیروز) گفت که مقامات دولتی عراقی با طرح پیوستن ۳۰ هزار نیروی جدید به سازمان الحشد الشعبی موافقت کردند.

به نوشته العربی الجدید، فالح الفیاض در یک کنفرانس خبری گفت که با ملحق شدن این تعداد، نیروهای الحشد الشعبی به بیش از ۱۶۷ هزار نفر می‌رسد. این ۳۰ هزار نفر افرادی هستند که پیش از این به صورت قرار دادی عضو الحشد الشعبی بودند و پس از پایان قراردادشان از این سازمان جدا شده بودند و قرار است با مجوز دولت به صورت رسمی در آیند.

فالح الفیاض با عذرخواهی از تأخیر به وجود آمده در این مسأله گفت که سازمان الحشد الشعبی در ماههای گذشته نهایت تلاش خود را برای حل و فصل نیروهایی که قراردشان به پایان رسیده انجام داده است.

«قیس الخزعلی» رهبر گروه عصائب اهل الحق در صفحه توئیتر خود از این موضوع استقبال کرد و نوشت که با این مصوبه نیروهای الحشد الشعبی همتراز همتایان خود در وزارت دفاع، وزارت کشور و یگان مبارزه با تروریسم خواهند بود.

او افزود: «از تمامی تلاش‌های خالصانه صورت گرفته در احقاق این حق تشکر می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم تا این مسأله آغازی بر اعاده حقوق تمامی کسانی که حقشان ضایع شده، باشد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها