ورود سوخت به لبنان؛ حزب الله راه حل مشکلات لبنان

ورود سوخت به لبنان؛ حزب الله راه حل مشکلات لبنان
پنج‌شنبه 25 شهريور 1400 - 11:44

خبر: حسب وعده امروز تانکرهای حامل سوخت ایارنی با تدبیر حزب الله لبنان وارد این کشور شد تا مرهمی باشد بر بخشی ازمشکلات عدیده این کشور.

تحلیل:

- در حالی که در خلال دهه ها و به ویژه سال‌های گذشته و بلاخص در ماه‌های بحرانی اخیر منابع غربی، عبری و عربی در خدمت سلطه کوشیده اند تا حزب الله لبنان را به زعم خود مسئول اساسی مشکلات این کشور معرفی کنند و در سایه تشدید این کینه ورزی تبلیغاتی روانی این نیروی خدوم ملت لبنان را مرعوب، ساکت و مجبور به ترک صحنه لبنان کنند سوخت رسانی حزب الله به مردم لبنان در شرایط سخت بحرانی کنونی نشان داد حزب الله نه مشکل لبنان که راه حل مشکلات این کشور است.
- پیش از این حزب الله با پیروزی بر رژیم صهیونیستی حاکمیت لبنان را تحکیم کرد، بعد از آن همواره و در مجالات مختلف در کنار و در خدمت مردم لبنان بود و به هیچ وجه اجازه نداد نه رژیم صهیونیستی نه آمریکا و نه برخی از کشورهای منطقه آنگونه که سودای حضور و نفوذ در لبنان را داشته اند به مقصود خود نایل شوند. در شرایط جدید نیز اقدام حزب الله به سوخت رسانی به لبنان در واقع مجرایی شد که راه های بسته شده بر انرژی لبنان از مصر و اردن و سوریه در اولین گام باز شود. این حرکت یعنی آنکه حزب الله نه مشکل که راه حل لبنان است.
- اقدام حزب الله در تامین بخشی از انرژی مورد نیاز لبنان که امروز اولین ثمرات آن با ورود تانکرهای سوخت رسان خود را به نمایش گذاشت و طبق وعده رهبر مقاومت لبنان بناست با ورود چند کشتی دیگر ایرانی تکمیل شود در واقع می‌تواند بخشی از کمک حزب الله به دولت تازه تاسیس لبنان نیز تلقی شود و در واقع محل تنفس جدیدی را برای این دولت باز کند.
- آن دسته از کشورها والبته ان بخش ازگروههای لبنانی که درسایه طرح مساله موهوم ضرورت خلع سلاح حزب الله پروژه حذف این جریان راپیش ازاین وبا قوت تعقیب میکردند و البته ناکام ماندند بایستی پاسخگوی کارنامه یقینا خالی خود درخدمت رسانی به ملت لبنان برای خروج ازبحران باشند.

پربیننده ترین خبرها