تقدیر علمای لبنان از جمهوری اسلامی ایران

تقدیر علمای لبنان از جمهوری اسلامی ایران
پنج‌شنبه 25 شهريور 1400 - 20:45

علمای بیروت از جمهوری اسلامی ایران به دلیل اتخاذ موضع شجاعانه برای حمایت از مردم لبنان در سخت‌ترین شرایط که تحریم‌های ظالمانه آمریکا اعمال شده، تقدیر و تشکر کرد.

العالم - لبنان

«انجمن علمای بیروت» امروز (پنجشنبه) پس از نشست علمی خود با صدور بیانیه‌ای با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان، افزود: جمهوری اسلامی در شرایطی که خود از تحریم‌های ظالمانه آمریکا رنج می‌برد، با اتخاذ مواضعی شجاعانه، برادرانه و انسانی در کنار مردم لبنان که در سخت‌ترین شرایط زندگی و مشکلات بی‌سابقه قرار دارند، ایستاد و برای کاهش رنج مردم ما تلاش کرد.

علمای بیروت در بیانیه خود با بیان اینکه «مگر لبنان یک کشور عربی نیست»، اضافه کردند: امیدوار بودیم که برادران عرب به کمک ما بیایند و خود را کنار نکشند و ما را با رنج و مشکلات رها نکنند.

در این بیانیه آمده است: آنچه مقاومت در زمینه وارد کردن سوخت و به منظور رهایی مردم لبنان [ از مشکلات ] انجام داد، به درستی آزادی اقتصادی محسوب می‌شود، زیرا محاصره را شکست و با احتکار مقابله خواهد شد و لبنان را وارد معادله مقاومت، عزت و کرامت ملی برای حفاظت از امنیت و اقتصاد خود کرد.

در این بیانیه اشاره شده است که یک دستاورد بزرگ به سابقه مقاومت در زمینه فداکاری از خون دادن در دفاع از وطن تا ایستادن در کنار شهروندان در تمام لبنان بدون تبعیض بین هیچ یک از آن‌ها اضافه شد و این دستاورد در شرایط سختی که او (مقاومت) را از نظر امنیت، معیشت و اقتصاد تاثیرپذیر از فساد مزمن فزاینده و پافشاری دولت آمریکا در اعمال فشار برای تحمیل شرایط خود، تحت تاثیر قرار داده بود، به دست آمد.

کاروان تانکرهای حامل مازوت ایران امروز (پنجشنبه) از خاک سوریه وارد لبنان شد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل «حزب الله لبنان» دیشب با صدور بیانیه‌ای از مردم لبنان خواست تا در هنگام عبور کاروان تانکرهای حامل سوخت در منطقه «بعلبک» هیچ گونه گردهمایی تشکیل ندهند.

سید نصرالله روز دوشنبه از رسیدن اولین نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی به بندر «بانیاس» در سوریه در یکشنبه شب و پایان یافتن فرآیند تخلیه محموله آن خبر داده بود.

وی همچنین اعلام کرد که دومین نفتکش ایرانی ظرف چند روز آینده به بانیاس خواهد رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که تمامی مقدمات اداری لازم جهت ارسال سومین نفتکش حامل بنزین از ایران به لبنان انجام شده است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: چهارمین نفتکش ایرانی حامل نفت کوره به مناسبت فرارسیدن فصل زمستان اعزام خواهد شد و بر اساس رویکرد دولت جدید و تحولات پیش رو در خصوص سایر نفتکش‌ها، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

فروش سوخت ایران به لبنان و حمل آن به سوی این کشور در گیرودار مشکلات بیشمار و پیچیده کشور در کنار توطئه‌های خارجی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و فرانسه، موجب فشل شدن برخی برنامه‌های استکبار در منطقه شده است.

موضوع سوخت برای لبنانی‌ها بسیار حیاتی است و کمبود آن در این کشور در زمان کنونی مشکلات فراوانی برای شهروندان لبنانی در کنار دیگر مشکلات ایجاد کرده است، مشکلاتی که لبنانی‌ها می‌توانند همچون موضوع سوخت که دبیرکل حزب الله برای حل آن تدبیر نمود و قدم پیش گذاشت، حل شود.

رسیدن اولین کشتی حامل سوخت خریداری شده تجار شیعه لبنانی از ایران به بندر بانیاس سوریه در روزهای گذشته و آغاز تخلیه و حمل آن به سمت لبنان در کنار موافقت دمشق با عبور برق و گاز خریداری شده لبنان از مصر و اردن بسیاری از نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه و عربستان و عوامل داخلی آن‌ها را نه تنها در لبنان، بلکه در منطقه یعنی ایران و سوریه به هم ریخت، چرا که با این اقدام عملا تحریم‌های آمریکا علیه سه کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی بی‌اثر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها