روسیه از آزمایش موفقیت آمیز یک موشکِ ضد موشک جدید خبر داد

روسیه از آزمایش موفقیت آمیز یک موشکِ ضد موشک جدید خبر داد
جمعه 26 شهريور 1400 - 11:35

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوا فضای این کشور یک موشک رهگیر جدید را برای سامانه پدافند هوایی خود با موفقیت آزمایش کرده است.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک رهگیر ضد موشک جدید برای سامانه پدافندی خود خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفت، واحد دفاع هوایی و دفاع موشکی نیروی هوا فضای این کشور یک موشک جدید را برای سامانه دفاع موشکی خود در سایت «ساری شاگان» در جمهوری قزاقستان با موفقیت تست کرده است.

ژنرال «سرگئی گارباچوک» فرمانده واحد دفاع موشکی نیروی هوا فضای روسیه گفت: این مجموعه از آزمایشها همه پارامترهای مورد انتظار از این موشک ضد موشک رو برآورده کرده است.

وی افزود: بعد از چند آزمایش قابل اتکا، موشک جدید ضد موشکی ما با دقت تمام انتظارات و پارامترهای لازم را برآورده کرده است و خدمه این واحد طبق وظایف خود با موفقیت هدف در نظر گرفته شده را رهگیری و نابود کردند.

آزمایش قبلی این موشک جدید در ماه آوریل 2021 انجام شده بود.

سرهنگ «سرگئی سوروویکین» یک فرمانده نیروی هوا فضای روسیه در ماه جولای گفته بود که آزمایشات جدید بر روی یک سیستم دفاع هوایی برای محافظت از مسکو و دیگر مناطق صنعتی مرکزی روسیه در دست انجام است. وی همچنین از مجهز شدن این واحد با رادارهای چندکاره به روز شده و موشکهای رهگیر به روز شده خبر داده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها