ارتش روسیه اس-۵۰۰ دریافت کرد

ارتش روسیه اس-۵۰۰ دریافت کرد
پنج‌شنبه 25 شهريور 1400 - 16:31

نخستین مجموعه های پدافند موشکی اس-۵۰۰ به ارتش روسیه تحویل شد.

العالم - اروپا

یوری بوریسوف معاون امور تسلیحاتی نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: تحویل مجموعه های پدافند موشکی اس-۵۰۰ یا پرومتی به ارتش روسیه پس از پایان آزمایش های آن آغاز شده است.

وی افزود: آزمایش دولتی (آزمایش سلاح پیش از تحویل به ارتش) به تازگی به پایان رسیده است و تحویل نخستین مجموعه ها به ارتش آغاز شد.

بوریسوف در همین حال گفت که شرکت آنتی آلماز (شرکت سازنده اس-۵۰۰) هنوز بطور کامل شرایط برای تحویل اس-۵۰۰ به ارتش را اجرا نکرده است و مجموعه ای از شرایط قید شده در قرارداد باید به اجرا در آید.

سیستم پدافند موشکی اس - ۵۰۰ هیچ مشابهی در جهان ندارد و برای هدف گیری تمام محدوده سلاح های عملیاتی و آینده نگر حملات هوافضا طراحی شده است.

این سامانه می تواند همه سلاح های تهاجمی هوافضای موجود و آتی را در ارتفاع حداکثر ۲۰۰ کیلومتر و برد ۵۰۰ کیلومتر از بین ببرد.

سیستم اس - ۵۰۰ برای جایگزینی با سیستم پدافند هوایی «اس ۴۰۰ تریومف» طراحی شده است.

پیشتر یک منبع صنایع دفاعی روسیه اعلام کرد که شرکت «آلماز آنتی» تولید سری موشک های سامانه دفاع هوایی «اس – ۵۰۰ پرومتری» را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، این منبع تاکید کرد که در قالب قرارداد بین وزارت دفاع روسیه و شرکت آلماز آنتی که اواخر سال ۲۰۲۰ منعقد شد، تولید این موشک ها برای تحویل دادن به نیروهای هوافضایی در دست انجام است.

وزارت دفاع روسیه چندی پیش خبر داد که این سیستم موشکی پیشرفت پدافند هوایی اس - ۵۰۰ در حین پرتاب آزمایشی به یک هدف بالستیک پرسرعت اصابت کرده است.

الکساندر میخییف، رئیس سازمان صادرکننده تسلیحات روسی اعلام کرد که این کشور برای ارائه کردن سامانه موشکی اس-۵۰۰ به بازارهای بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها