هشتگ "انتفاضه عدن علیه مزدوران امارات" در یمن ترند شد

هشتگ
جمعه 26 شهريور 1400 - 21:09

مردم مناطق مختلف استان عدن در جنوب یمن در اعتراض به نابسامانی معیشتی دست به تظاهرات زدند و شعارهایی در ضرورت اصلاح وضعیت اقتصادی و ثابت نگاه داشتن قیمتها و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی سر دادند.

العالم داغهای مجازی

کاربران شبکه های اجتماعی هشتگ# عدن علیه مزدوران امارات انتفاضه می کند را در یمن ترند کرده و خواهان بهبود وضعیت معیشیتی و اقتصادی شدند.

تظاهرات های گسترده ای در چند منطقه عدن علیه به اصطلاح شورای انتقالی جنوب یمن برگزار شد. استان حضرموت نیز از ابتدای هفته شاهد ناامنی ها و اعتراض های مردمی و درخواست استعفای استاندار و بهبود خدمات بود.

"عیدروس الزبیدی " رئیس شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات نیز در استانهای جنوبی یمن وضعیت فوق العاده اعلام کرد و از نیروهایش خواست در برابر اعتراض های عدن کوتاه نیایند.

از 4 روز پیش اعتراض های مردمی در عدن و چند استان جنوبی یمن تحت کنترل متجاوزان سعودی و مزدورانش ناشی از بحرانی شدن وضعیت اقتصادی و اجتماعی و ناامنی آغاز شده است.

برخی منابع محلی عدن از گسترش اعتراض ها به بخش های کریتر، المعلا، القلوعه، الشیخ عثمان، دارسعد و المنصوره خبر داده و خاطرنشان کردند که معترضان فریادهایی علیه شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات و علیه ائتلاف متجاوز سعودی سردادند که به شلیک گلوله و کشته شدن یک جوان یمنی و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد.

کاربران شبکه های اجتماعی، شورای انتقالی مورد حمایت امارات را مسئول اصلی وضعیت و سرقت اموال مردم دانسته و خواهان خروج ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش از یمن شدند.

پربیننده ترین خبرها