چرا اسرائیل به محموله‌های نفتی اعزامی ایران به لبنان واکنش نشان نمی‌دهد؟

چرا اسرائیل به محموله‌های نفتی اعزامی ایران به لبنان واکنش نشان نمی‌دهد؟
شنبه 27 شهريور 1400 - 14:57

تا زمانی‌که مبارزان حزب‌الله با خون‌شان از ملت لبنان دفاع می‌کنند، اسرائیل و آمریکا و اذناب منطقه‌ای‌شان نخواهند توانست لبنان و ملت لبنان را دنباله‌رو و مطیع گردانند.

العالم- کشکول

اظهارات یک مقام "ارشد" رژیم صهیونیستی که مدعی شده: "در سایه انتقال نفت به لبنان، اسرائیل تصمیم گرفته است جنگ دریایی خود را علیه ایران به حالت تعلیق در آورده و در رابطه با محموله‌های نفتی که به سوریه و از آنجا به لبنان منتقل می‌شود هیچ واکنشی نشان ندهد؛ زیرا هر نوع آسیب رساندن به سوخت لبنان علاوه بر افزایش احتمالی جنگ، می‌تواند به مثابه اقدامی باشد که در نگاه جامعه جهانی تلاش اسرائیل برای کارشکنی در روند بازسازی و اقدامات انسان‌دوستانه در لبنان تلقی شود"، موجی از واکنش‌های تمسخرآمیز در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی عبارت "از منظر انسانی" در اظهارات "مقام ارشد امنیتی اسرائیل" را زیر سوال برده‌اند. طی 70 سال گذشته و از زمانی که صهیونیست‌ها جنایات علیه فلسطینیان را با بیرون راندن آنها از شهرها و روستاها و سرزمین‌شان کلید زده‌اند، چنین اصطلاحی از سوی هیچ مسئول نظامی یا سیاسی و یا امنیتی این رژیم بر زبان رانده نشده است زیرا آن هیچ جایگاهی در "قاموس اسرائیلی" ندارد.

یکی از کاربران با زبان طنز گفته است: "اسرائیل در تمام روزهایی که کشتی در دریا در حال حرکت بود، نفس‌هایش را در سینه حبس کرده است؛ زیرا می‌ترسید موتور کشتی دچار نقض فنی شده و اسرائیل متهم شود." بله این ترس با توجه به سخنان اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که گفته "کشتی از زمان ترک بنادر ایرانی مانند سرزمین لبنان است"، جدی است. یک کاربر دیگر با تمسخر قرار دادن اصطلاح "از منظر انسانی" در اظهارات مقام صهیونیستی، گفته است: "انکار واقعیت بی‌فایده است؛ بله موشک‌های مقاومت، احساسات انسان‌دوستانه شما را که آمیخته با نوعی ترس و وحشت است، برانگیخته. از این به بعد شما طبق شرایط بشردوستانه عمل خواهید کرد؛ زیرا مجبور هستید و هیچ گزینه‌ای ندارید."

یک کاربر دیگری نیز نوشته است: "انسان‌دوستانه در قاموس اسرائیل جایگاهی ندارد، و می‌بایست او می‌گفت به دلایل موشکی و نه انسانی. شاید آن خطای سهوی بود."

اما درخصوص بخش دیگری از اظهارات مقام مذکور اسرائیلی که مدعی شده است "جامعه جهانی، این اقدام اسرائیل را محکوم خواهد کرد"، باید بگوییم که "آیا جامعه جهانی واقعا وجود دارد که بخواهد اسرائیل را محکوم کند؟!، آن هم به لطف آمریکا که پدرخوانده اسرائیل شده است، و اینکه اسرائیل چه زمانی از جامعه جهانی ترسیده است؟! این رژیم هر زمان بخواهد سوریه را بمباران می‌کند و به عراق تجاوز می‌کند، لبنان را تهدید و نوار غزه را محاصره می‌کند.

خلاصه آنکه اسرائیل بایستی صراحتا به پیروزی حزب‌الله لبنان اذعان کند. تا زمانی‌که مبارزان حزب‌الله با خون‌شان از ملت لبنان دفاع می‌کنند، اسرائیل و آمریکا و اذناب منطقه‌ای‌شان نخواهند توانست لبنان و ملت لبنان را دنباله‌رو و مطیع گردانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها