واکنش گسترده کاربران به 39 امین سالروز کشتار صبرا و شتیلا

واکنش گسترده کاربران به 39 امین سالروز کشتار صبرا و شتیلا
شنبه 27 شهريور 1400 - 17:14

فعالان شبکه های اجتماعی به 39 امین سالروز کشتار آوارگان فلسطینی در اردوگاه های صبرا و شتیلا در لبنان واکنش نشان دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

کاربران به تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی و مزدورانش در کشتار صبرا و شتیلا اشاره و تاکید کردند که این کشتار از وحشیانه ترین و زشت ترین کشتارهای نظامیان صهیونیست علیه افراد بیگناه از جنگ جهانی دوم به شمار می آید. آنها تاکید کردند که شهادت شاهدان عینی درباره این کشتار تا ابد در تاریخ ثبت خواهد شد؛ این کشتار یکی از بدترین کشتارهای وحشیانه علیه غیرنظامیان در تاریخ است و "اسراییل" این رژیم جنایتکار می بایست در انتظار محاکمه و بازخواست باشد.

فعالان شبکه های اجتماعی کشتار صبرا و شتیلا را فجیع ترین کشتار خونین در تاریخ ملت فلسطین عنوان کردند.

یکی از کاربران با اشاره به شهادت شاهدان عینی پس از کشتار صبرا و شتیلا نوشت: یکی از شاهدان می گوید هیچ گاه از یاد نمیبرم، زمانی که وارد اردوگاه شدیم به هرکجا نگاه می کردیم اجساد را می دیدیم. بر روی صندلی ها، در کنار درها، درداخل خانه ها. برخی اجسادی قابل شناسایی نبودند و کسی نمی توانست آنها را شناسایی کند. تا یک هفته در آنجا مشغول کار بودیم.

برخی کاربران نیز تصویر "میلانه پطرس" را منتشر کردند؛ این خانم هر سال در سالگرد کشتار صبرا و شتیلا با در دست داشتن عکس همسر و فرزندانش که در این کشتار به شهادت رسیدند. به صبرا و شتیلا می آمد؛ اما امسال مرگ به او فرصت حضور در مراسم نداد و اخیرا بر اثر غم و غصه جان خود را از دست داد.

کاربران تاکید کردند که این تنها تصویر باقیمانده از میلانه به همراه خانواده اش بوده است. میلانه در کنار اجساد پسرانش خضر و قاسم و محمد و همسرش علی ایستاده بود که یکی از روزنامه نگاران از این صحنه دلخراش عکس گرفت. میلانه هر سال با در دست داشتن این عکس در مراسم گرامیداشت کشتار صبرا و شتیلا حضور می یافت.

فعالان اظهار داشتند که خون شهیدان این کشتار وحشیانه قطعا جنایتکاران صهیونیست و مزدورانشان را تا روز قیامت دنبال خواهد کرد.

کشتار صبرا و شتیلا در تاریخ 16 سبتامبر 1982 پس از محاصره این دو اردوگاه توسط نظامیان صهیونیست صورت گرفت. نظامیان اسراییلی زمینه را برای شبه نظامیان فالانژ لبنانی که شریک صهیونیست ها در این کشتار بودند، فراهم کردند. در طی 3 روز این عناصر دست به وحشیانه ترین حملات علیه اهالی بی پناه اردوگاه زدند که زبان از توصیف آن عاجز است. این کشتار یکی از فجیع ترین کشتار در تاریخ بشریت است. نظامیان اسراییلی پس از کشتار صبرا و شتیلا به پزشکان و فعالان رسانه ای اجازه ورود به اردوگاه را دادند که همگی از دیدن این صحنه های هولناک شوکه شدند.

پربیننده ترین خبرها