آماده‌باش انقلابیون فلسطین پس از وخامت حال زکریا الزبیدی

آماده‌باش انقلابیون فلسطین پس از وخامت حال زکریا الزبیدی
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 06:33

انتشار اخبار حاکی از وخامت حال «زکریا الزبیدی» یکی از چهار اسیر عملیات تونل آزادی که مجددا توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شد، انقلابیون جنین را به حال آماده باش درآورده و مردم را در این شهر و شهرهای کرانه باختری به خیابان‌ها کشاند.

العالم -فلسطین اشغالی

مرکز «نادی الاسیر الفلسطینی» شامگاه دوشنبه از کمیته بین الملل صلیب سرخ و همه نهادهای ذیربط با حقوق بشر خواست برای اطلاع از سرنوشت چهار اسیر عملیات تونل آزادی که مجددا بازداشت شده‌اند، اقدام فوری کرده و به خانواده‌هایشان اطمینان خاطر دهند.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، در بیانیه این مرکز آمده است: سیاست رژیم اشغالگر مخفی نگاه داشتن اطلاعات و مکان بازداشت چهار اسیر فلسطینی و ممانعت از حق آنها در ملاقات با وکلاست و انتشار اخبار درباره اینکه دوبار زکریا الزبیدی به بیمارستان منتقل شده نگرانی درباره سرنوشت این اسرا را بیشتر کرده است.

زکریا زبیدی ۴۶ ساله فرمانده سابق گردان‌های «شهدا الاقصی»، شاخه نظامی وابسته به جنبش فتح است که از سال ۲۰۱۹ در بازداشت رژیم صهیونیستی بوده و طی عملیات تونل آزادی به همراه پنج اسیر دیگر از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی فرار کرد، اما او و سه نفر دیگر از این اسرا مجددا بازداشت شدند.

نادی الاسیر با اشاره به سابقه تاریک بازجویان رژیم اشغالگر در شکنجه اسرای فلسطینی در دوران بازداشت گفت: دادگاه‌های اسرائیل با تمدید بازداشت اسرا در افزایش شکنجه اسرا سهیم هستند بخصوص که درخواست وکلای اسرا برای رفع ممنوعیت ملاقات اسرا با وکلایشان را رد کردند.

در همین حال با انتشار اخبار غیرتایید شده و یک ویدئوی منتشر شده توسط منبع ناشناس درباره انتقال زکریا الزبیدی به یکی از بیمارستان های جنین رسانه های فلسطینی اعلام کردند صدها فلسطینی در مقابل بیمارستان تجمع کردند.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اداره زندان‌های اسرائیل گفته که الزبیدی تحت بازجویی سرویس اطلاعات این رژیم است و به بیمارستان منتقل نشده است.

این در حالی است که همین شبکه تلویزیونی پیش‌تر گفته بود که الزبیدی از زمان بازداشت مجدد دو مرتبه به بیمارستان منتقل شده است.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه اعلام کرده بود که احتمالا الزبیدی به بیمارستان رامبام در حیفا منتقل شده است.

در شهر جنین هم شامگاه شنبه با انتشار اخبار حاکی از وخامت حال الزبیدی مردم با ریختن به خیابان ها علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

نیروهای مبارز فلسطینی در جنین هم به حال آماده باش درآمده‌اند. شماری از جوانان این شهر هم به سمت پست ایست و بازرسی الجلمه راه افتادند تا با نیروهای رژیم اشغالگر روبه رو شوند.

از سوی دیگر «حسن قنیطه» رئیس اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی نیز در گفت‌وگو با المیادین گفت که اخبار ضد و نقیض اسرائیل درباره اسرای بازداشتی نگرانی‌ها را درباره وضعیت این اسرا بیش‌تر کرده است.

او تاکید کرد: ما رژیم اشغالگر را مسئول جان اسرا می‌دانیم و رفتارهای آن عواقب خواهد داشت، زیرا ما مثل سرباز پشت اسرایمان ایستاده‌ایم.

قنیطه گفت که با خیره‌سری اسرائیل و اصرار آن بر انجام رفتارهای خودسرانه اوضاع به سمت تشدید تنش پیش می‌رود.

رئیس اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت که روز جمعه آتی روز سرنوشت ساز برای اسرای فلسطینی خواهد بود.

شش اسیر فلسطینی بامداد دوشنبه هفته گذشته موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند. رژیم صهیونیستی از هفته گذشته جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرده بود و روز جمعه دو نفر از این اسرا را بازداشت کرد و رسانه‌های این رژیم صبح شنبه نیز از بازداشت دو اسیر فراری فلسطینی دیگر خبر دادند و بنابراین تاکنون چهار اسیر از مجموع شش اسیر فراری بازداشت شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها