آیت‌الله رئیسی تاجیکستان را به مقصد تهران ترک کرد

آیت‌الله رئیسی تاجیکستان را به مقصد تهران ترک کرد
شنبه 27 شهريور 1400 - 17:07

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پس از سفری سه روزه و شرکت در نشست سران سازمان شانگهای و همچنین دیدار رسمی دو جانبه با رئیس جمهور تاجیکستان و دیدار از شهر کولاب، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر شنبه، پس از سفری سه روزه و شرکت در نشست سران سازمان شانگهای و همچنین دیدار رسمی دو جانبه با رئیس جمهور تاجیکستان و دیدار از شهر کولاب، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیس جمهور در این سفر با روسای جمهور ازبکستان، بلاروس، قزاقستان و ترکمنستان و نخست وزیران پاکستان، ارمنستان و تاجیکستان دیدار کرد.

رئیسی همچنین در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان حضور یافته و در جمع آنان سخنرانی کرد.

حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه ملی تاجیکستان از دیگر برنامه های رئیس جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان بود که در این مراسم دکترای افتخاری این دانشگاه به دکتر رئیسی اعطا شده و وی به عنوان عضو افتخاری هیات علمی این دانشگاه انتخاب شد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با حضور و سخنرانی در اجلاس پیمان امنیت دسته‌جمعی با موضوع افغانستان که در حاشیه نشست سران سازمان شانگهای برگزار شد، دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را درخصوص افغانستان تشریح کرد.

در بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که به میزبانی تاجیکستان برگزار شد، درخواست تبدیل عضویت کشورمان از عضو ناظر به عضو اصلی سازمان شانگهای از سوی همه اعضای اصلی مورد قبول قرار گرفت و ایران نهمین عضو اصلی این سازمان مهم منطقه‌ای شد.

پربیننده ترین خبرها