واکنش کاربران به اعدام عاملان ترور رییس شورای عالی سیاسی یمن/ سرنوشت خائنانی که وطن شان را به بهای ناچیزی می فروشند

واکنش کاربران به اعدام عاملان ترور رییس شورای عالی سیاسی یمن/ سرنوشت خائنانی که وطن شان را به بهای ناچیزی می فروشند
يکشنبه 28 شهريور 1400 - 09:01

سه سال بعد از جنایت ترور "صالح علی الصماد" رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن در استان الحدیده در سال 2018، دستگاه قضایی یمن حکم اعدام نُه تن از متهمان این جنایت را اجرا کرد.

العالم- داغ‌های مجازی

پس از اعلام دادگاه کیفری الحدیده درباره محکومیت 16 فرد در پرونده ترور شهید صالح علی الصماد از جمله ولیعهد سعودی و ولیعهد ابوظبی، روز گذشته مقامات قضایی حکم اعدام نُه نفر از این متهمان را در صنعا و در ملأ عام اجرایی کردند.

دادگاه جزایی الحدیده در 24 آگوست سال گذشته، حکم اعدام 16 فرد دخیل در پرونده ترور شهید الصماد را صادر کرد. دادگاه تخصصی کیفری الحدیده نیز در ارتباط با این حکم، اعلام کرد که 16 نفر به مشارکت در ترود شهید الصماد و همراهانش متهم شده‌اند.

صالح الصماد در 19 آوریل 2018 به هنگام حضور میدانی در استان الحدیده طی حمله هوایی ائتلاف سعودی با یک پهپاد ترور شد.

"عبدالملک الحوثی" رهبر انصارالله پس از مراسم خاکسپاری الصماد، تأکید کرد که آمریکا در این جنایت نقش اساسی داشته و هدف از آن، تاثیر گذاشتن بر همبستگی سیاسی میان گروه‌های یمنی است.

طبق این گزارش، حکم اعدام در میدان "التحریر" در صنعا با حضور گسترده نیروهای امنیتی در ملأ عام انجام شد. یمنی‌های حاضر در این مراسم تأکید کردند که اعدام در انتظار تمام خائنانی است که وطن‌شان و برادران‌شان را به بهایی ناچیز به مزدوران می‌فروشند.

کاربری به نام "Mohamed" در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: "حضور گسترده مردمی در میدان التحریر حضور عاشقان و عدالت‌خواهان بود. انتقام خون یمنی‌ها گرفته می‌شود. میدان التحریر میدان جدا کردن روح‌های خائنان از بدن‌شان شده است."

"امه الملک قائله" نیز درباره حوادث روز شنبه در میدان التحریر صنعا توییت زده و نوشته است: "امروز زخم‌ها باز شد و قلب تمام دوستداران #سرور_ شهدا# الصماد به درد آمد. همگان بدون استثنا روز فاجعه، روز رحلت رئیسی بزرگوار را که مسئولیتی در تاریخ یمن داشت، گرامی داشتند. اگر مزدوران و خائنان نبودند دشمن نمی‌توانست به ما نفوذ کند و قلب ما را به درد بیاورد. آنها فقط ابزار هستند و هیچ منافعی جز پول کثیف ندارند."

"بنیت البیضاء" نیز در توییتی نوشته است: "اجرای قصاص و انتقام از تمام کسانی که به متجاوزان در جنایت‌شان کمک کردند، دل‌مان را خنک می‌کند که به دلیل از دست دادن شهید# الصماد به درد آمده است."

"طه احمد علی سنان الغولی" نیز در توییتی، اعدام را سرنوشت تمام خائنان به وطن و مزدوران خوانده است.

کاربری به نام "عباس" نیز ابراز امیدواری کرده است که به زودی حکم اعدام "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی و "علی محسن الاحمر"- مزدور تحت حمایت امارات- نیز که در پرونده ترور الصماد دخیل هستند، اجرا شود.

پربیننده ترین خبرها